exence Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Da har jeg tenkt til å bygge turbo på is class2 bilen min. Men jeg veit rådelager er en stor svakhet på disse motorene, siden det ikke er 360 graders smøring på lagrene, så trenger noen tips til hvordan lager og hvor jeg kan få tak i lager som jeg kan bruke til denne motoren? og kom gjerne med flere tips til denne motoren ved turbo konvertering.. skal bruke en t3/t4 turbo, med mls, arp, 440 dyser, intercooler, osv..
Bmwrob Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Jøss, du drar løpet helt ut. Hvor mye hester tenker du å dra ut? Hvor mye skal du legge i prosjektet? Motorbytte til en R6 er fortsatt billigere og mer driftsikkert... Men jeg har alltid brukt org rådelagre på alt. Kanskje nostalgisk, men tror det hjelper ganske mye bare å bytte dem ut dersom de du har nå er slitt.
oddis Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Har ikke M42 samme 48mm på veivjournalen som M20 og M50? Kan være verdt å sjekke passform fra de.
exence Skrevet September 13, 2012 Forfatter Skrevet September 13, 2012 Jøss, du drar løpet helt ut. Hvor mye hester tenker du å dra ut?Hvor mye skal du legge i prosjektet? Motorbytte til en R6 er fortsatt billigere og mer driftsikkert... Men jeg har alltid brukt org rådelagre på alt. Kanskje nostalgisk, men tror det hjelper ganske mye bare å bytte dem ut dersom de du har nå er slitt. Veit ikke hvor mye hk, men skal kjøre med 1 bar +/- tenker jeg.. Gidder ikke bytte til R6, for da måtte jeg evt byttet til s50 motor, og det blir dobbelt så dyrt Så har jeg lyst til å beholde is motoren siden det er en orginal is class 2 bil
exence Skrevet September 13, 2012 Forfatter Skrevet September 13, 2012 Har ikke M42 samme 48mm på veivjournalen som M20 og M50? Kan være verdt å sjekke passform fra de. Det er det jeg ikke veit.. Men er det bedre smøring på m20 og m50 motoren?
MaWeRiCk Skrevet September 15, 2012 Skrevet September 15, 2012 Hvis du leser litt om BMW motorer på nettet så ser du fort at M42 motoren er en av de mest påkostede motorene til BMW og Ingenørene gjorde mye rett da de konstruerte den. Den har bla. Smidd innmat og underspyling på stemplene. Den er som klargjort for en liten TURBO Is ble laget for å matche 2.0 litere på EU markedet. den skulle matche feks. Honda Prelude 2.0 136 HK Pga. Høy Volum avgift i bl.a Italia gjordet at BMW kunne tjene masse penger på den siden det var en 1.8L ble avgiften lav. Det er mange hær på forumet som har erfaring med IS Turbo hvis du søker i Prosjekt tråden og Teknisk. Har selv vurdert Turbo, men det ser ut som mye arbeid og Penger forsvinner for å få et holbart resultat. Tips: Kjør på orginal innmat og ikke overladde trykket så burde du klare 200 HK ++
exence Skrevet September 18, 2012 Forfatter Skrevet September 18, 2012 Hvis du leser litt om BMW motorer på nettet så ser du fort at M42 motoren er en av de mest påkostede motorene til BMW og Ingenørene gjorde mye rett da de konstruerte den. Den har bla. Smidd innmat og underspyling på stemplene. Den er som klargjort for en liten TURBO Is ble laget for å matche 2.0 litere på EU markedet. den skulle matche feks. Honda Prelude 2.0 136 HK Pga. Høy Volum avgift i bl.a Italia gjordet at BMW kunne tjene masse penger på den siden det var en 1.8L ble avgiften lav. Det er mange hær på forumet som har erfaring med IS Turbo hvis du søker i Prosjekt tråden og Teknisk. Har selv vurdert Turbo, men det ser ut som mye arbeid og Penger forsvinner for å få et holbart resultat. Tips: Kjør på orginal innmat og ikke overladde trykket så burde du klare 200 HK ++ Har ikke lest så mye om disse motorene, egentlig. Men det høres jo bra ut! Men jeg veit at rådelager er en svakhet på de. Har fått rådebank på en m42 selv før også, så har bare lyst til å bytte de ut for å være sikker.. Så det blir arp bolter, mls pakning og rådelager. Da er jeg vel på den sikre siden en liten stund Takk for innlegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå