Team leader Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Har plutselig dukket opp en mystisk feil med min 03 730D. Av og til når jeg triller ned bakker på feks 1400rpm ligger turtelleren å varierer mellom 12-1500rpm uten at jeg rører gassen, kan dette være luftmengdemåleren som jukser? Oppdaget også her om dagen på landeveien i ca 100kmt at når jeg skulle ta forbikjøring var den helt død, skjedde ometrent ingenting når jeg ga gass, etter en stund på full gass og nedgiring våknet den til liv igjen. Ingen motorlampe eller noe som kom på så regner ikke med å finne noe feilkode da heller. Noen som vet verdiene luftmengdemåleren skal ha under kjøring???
a100abt Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Endrer hastigheten seg, eller kun visning på forteller? Om det er hastighetsendring kan det være drivstoffkutt som tiltrer på høyeste vendeverdi. Og når turtallet kommer nedover aktiveres innsprøyting igjen, litt effekt kommer ut av det og turtallet øker tilsvarende inntil bensinkutt igjen inntrår og turtall faller. Usikker på om det er mulig utifra oppbygning på denne motoren da.... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Team leader Skrevet August 28, 2012 Forfatter Skrevet August 28, 2012 Kun visning på turteller, ingen endring i farten.
a100abt Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Tviler sterkt på at lmm er involvert da. Signalfeil pga ledningsnett, giverfeil eller instrumentfeil tenker jeg.. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Trond H. Olsen Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Eventuelt konverteren eller noe annet i girkassen som trenger omsorg.
a100abt Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Eventuelt konverteren eller noe annet i girkassen som trenger omsorg. Tja, om turtall beveger seg opp og ned, ikke bare viseren, så er nok det et godt forslag. Tenkte ikke automat i det hele tatt jeg
Team leader Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 Om det skulle vært noe med kassa burde det vel strengt tatt ikke gå feks 14 dager til 3 uker mellom hver gang dette dukket opp????? Øyvind
Trond H. Olsen Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Om det skulle vært noe med kassa burde det vel strengt tatt ikke gå feks 14 dager til 3 uker mellom hver gang dette dukket opp????? Det skulle strengt tatt ikke det nei, men man kan ikke helt utelukke dette. En lunefull feil som det du beskriver er veldig vanskelig å konkludere på, så det er bare å holde alle muligheter åpne. Men for å begynne et sted vil jeg anbefale deg å ta en diagnose på bilen.
Team leader Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 Ingen feilmeldinger på diagnosen. Øyvind
wicky124 Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 hmm..hadde samme problemet på min 735i bensin... om du søker på http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=126 så er du garantert bedre svar.. Er lite kunnskap om E65 her på forumet dessverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå