Bmwm51 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Bilen har stått stille i noen dager, ikke blitt brukt. Startet bilen, skulle ut en tur.. Merket at bremsepedalen var veldig hard, veldig dårlig brems.. måtte tråkke hardt for å stoppe. Det jeg gjorde etter det. Byttet klosser, smørte calipper, luftet bremsene.. Prøvde igjen, men fortsatt dårlig brems, akkurat som om bremsekraftforsterkeren ikke funker lenger? Det var mye vann nede under filter boksen, der hovedsylinderen til bremsen er. Tømte det, så at det var mye dritt som tettet igjen, renset det, og det er nå bra igjen. Men fortsatt jeg har ikke brems? Må virkelig tråkke for å få brems:S
Mikael-B Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Ville sjekket vakuumtilkoblinga til bremsekraftforsterkeren.
Rogeren Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 kan hende bremsekraftforsterkeren din er full av vann, da kommer det seg etter litt kjøring, men du vil mest sannsynlig oppleve fusking og hvit røyk... omtrent som en defekt toppakning. Sjekk gjerne at slangen mellom innsug og bkf er hel...
Bmwm51 Skrevet August 28, 2012 Forfatter Skrevet August 28, 2012 eneste jeg kan legge til her nå er at, ting fungerte helt fint til dynamoen sviktet.. da sto bilen i noen dager, byttet dynamo.. Startet bilen, og da kom bremsefeilen, jeg regner med at jeg har kommet borti vakumslangen, den har fått sprekk etc.. men vakumpumpa funker som den skal, og alt annet har fungert fint å... Så skal prøve å sette på nytt rør:)
Bmwm51 Skrevet August 28, 2012 Forfatter Skrevet August 28, 2012 eneste jeg kan legge til her nå er at, ting fungerte helt fint til dynamoen sviktet.. da sto bilen i noen dager, byttet dynamo.. Startet bilen, og da kom bremsefeilen, jeg regner med at jeg har kommet borti vakumslangen, den har fått sprekk etc.. men vakumpumpa funker som den skal, og alt annet har fungert fint å... Så skal prøve å sette på nytt rør:)
Bmwm51 Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 Dette er forresten en diesel. 525tds det er snakk om.. Byttet vakum røret som går fra vakumpumpa. Men fortsatt ikke noe. Kan det være bkf? Om det er vann i den. Kan jeg få det ut på en eller annen måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå