Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i stag til senking bak på E39 m/nivåreg.

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan få tak i sånne stag.

Hvis man skal senke bilen litt ved å bytte stag på nivåsensoeren, men skal stagene være kortere eller lengre en de orginale tro. Å må man bytte både forran og bak, altså på den forran som også justerer xenon lysene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stagene må være kortere. Blir vell feil med lysene med bare og endre bak, siden du senker baken på bilen uten at giverene gir beskejed om at bilen blir lavere bak. Men sett bilen mot en vegg og prøv deg frem på giveren foran. Så ser du jo høyden på lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 6mm vinkeledd på biltema. artikkelnr:87245. Og en gjengestang. Så lager du dem selv.

Jeg har gjort det da mine var def. Vurderte også og tukle med høyden men hadde ikke tid før ferien.

Takk for svar, da kan jeg jo eventuelt prøve meg frem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som HMSW nevner, så er det absolutt enklest å kode bilen lavere.

Jeg senket med stag på min touring, men min ble ikke lav nok bak, stagene mistet spenn når jeg dro de helt sammen, slik at de dro styrepinnen på nivåreguleringa rundt og dermed sank bilen i bunn. Så jeg endte opp med å dra stagene sammen til grensepunktet hvor jeg fortsatt hadde spenn i de og deretter fikk jeg den senket resten med koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senket med stag på min touring, men min ble ikke lav nok bak, stagene mistet spenn når jeg dro de helt sammen, slik at de dro styrepinnen på nivåreguleringa rundt og dermed sank bilen i bunn. Så jeg endte opp med å dra stagene sammen til grensepunktet hvor jeg fortsatt hadde spenn i de og deretter fikk jeg den senket resten med koding.

Jeg har senket den med koding, 20mm mente de på Arne Guldbrandsen, men jeg skulle gjerne hatt den 10-15mm til. men de mente neste steg på kodingen så ville hjulene gå inn under skjermkanten, å jeg vil ha den kant i kant. det er en bruksbil så vil ikke ha den alt for lav, vil at bilen skal stå vannrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har senket den med koding, 20mm mente de på Arne Guldbrandsen, men jeg skulle gjerne hatt den 10-15mm til. men de mente neste steg på kodingen så ville hjulene gå inn under skjermkanten, å jeg vil ha den kant i kant. det er en bruksbil så vil ikke ha den alt for lav, vil at bilen skal stå vannrett.

Synes personlig at bilen ser baktung ut om den står vannrett, da linjene på BMW i mine øyne er laget for å rette seg fremover.

Men tilbake til temaet. Stagene jeg hadde på min bil fulgte med supersport coiloverkittet, mulig man får kjøpt slike løst, uten at jeg skal si det sikkert.

Fant en link her, ser at det er en gammel tråd, men er vel mulig å undersøke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes personlig at bilen ser baktung ut om den står vannrett, da linjene på BMW i mine øyne er laget for å rette seg fremover.

Men tilbake til temaet. Stagene jeg hadde på min bil fulgte med supersport coiloverkittet, mulig man får kjøpt slike løst, uten at jeg skal si det sikkert.

Fant en link her, ser at det er en gammel tråd, men er vel mulig å undersøke ;)

Takk for hjelpen, har kjøpt noen vinkelledd på biltema og et jengestag, så får jeg prøve meg litt frem.

Jeg er litt enig med deg der, men synes bilen ikke ser bra ut når man ser den rett bakfra, men får jeg den 15mm ned bak vil den bli på høyde med en med msport understell.

Omtrent som denne vil jeg tro. en av mine tidligere E39

ad8yoaag31xzy8uu6425.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kodet dette. Uten tvil

Ja prøve med stag først, å se hvor langt ned jeg vil ha den så heller lever den inn til koding da.

Så slipper jeg å betale for å prøve meg frem på høyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget et par stag i dag som er ca 6-7mm kortere en orginale og da ble bilen i grunn der jeg ville ha den, men så at hvis jeg hadde laget de litt kortere ville det fort skrudd nivåsensor armen feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...