Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann jeg bygger en e30 340 (v8) driftebil med seks trinns manuel

men har kommet over en lite hodepine lednings nette er ifra en automat så jeg lurte på om noen med peiling kunne hjelpe meg med koblingskjema eller prøve å forklare meg hvordan jeg kan lure ledningsnette til å tro den står i Park heletiden ellers vil jeg ikke få start :(

her er noen bilder av projekte

ps tar gjerne imot svar på hvor vakum slangen på delen på siste bilde skal hen =P

s1h4bisvjxxiuvb7qoxz.jpg

ewuxg2u9s3psxp83ppgm.jpg

1r08pvpawa4ylwij6dgl.jpg

1zlzxigy43epeyckdi5s.jpg

4ulhcos2l806hk9yh54s.jpg

Skrevet

Hei! Spenstig prosjekt, digger E30 med V8!!

Sitter på mobilen, så jeg gikk ikke inn på linken til Tzunami.

Men jeg tror det er el.ventilen for bruk av bensindampen i bensintanken.

På min M50 gikk den der fra innsuget og til et kullfilter. Kullfilteret tok bensindunst fra toppen av tanken.

Siden E30 ikke har dette original (iallefall ikke min preface), så fjernet jeg kullfilteret og teipet igjen hullet på sensoren mot kullfilteret.

MEN! Uansett så må du huske å ha denne tilkoblet slik at hjernen ikke tuller med "ødelagt/ikke tilkoblet sensor".

Videre ser jeg at du hadde automat på den, vet du om den ble satt i drive/park/nøytral?

Husker ikke hva som lurer hjernen til å bare sette på en manuellkasse, mener det var drive?

Kan sjekke dette opp om du vil. Kanske det står i prosjekttråden min, i signaturen.

Ellers kan det lønne seg å kjøpe nytt manuelt ledningsnett fra KOED.

Kan nevne at jeg konverterte mitt automatledningsnett til manuell ved å rense det for alle automatkomponenter og stikk. Var da kun to ledninger som gikk fra motor DME til automat Hjernen. Lot disse være, og hadde flaks da alt fungerte ved første oppstart.

Lykke til videre!

Skrevet

tusen takk=) aner ikke hvilket gid den sto i alt er bestilt ifra koed =P hadde satt veldig stor pris på omj du kunne sjekke det ut for meg å hva var fargen på lendingene du hadde igjen etter kliping av lednings nett?? =)

og hei beck =)

Skrevet

Tror jeg fant riktig ledningsnett til deg i linken øverst, men kan sikkert hjelpe deg en dag og se over ledningsnettet, prøve å finne koblingsskjema så skal vi nok få rensket motorrommet ditt for overflødige ledninger;)

Skrevet

Hei! dette skal være relativt lett! S.hafsmo på forumet kan sikkert fortelle deg hvordan det gjøres..Om jeg ikke husker feil, så må du laske kontakten som er til girkassen (automat).. Ta kontakt med han, anbefalest :)

Skrevet
Hei! dette skal være relativt lett! S.hafsmo på forumet kan sikkert fortelle deg hvordan det gjøres..Om jeg ikke husker feil, så må du laske kontakten som er til girkassen (automat).. Ta kontakt med han, anbefalest :)

det er jo hvis motoren står i den bilen den kommer fra da.. =)

Skrevet

hores bra ut Tzunami hadde leg satt pris på =) men BilBruker & hylle kan jeg ikke i teorien klippe bort styrenheten til auto kassa for det er vel bare noen ledninger der jeg må laska eller har jeg forstått det helt feil? :P tusen takk ///Magnusrc blir nok bra når jeg får på m3 glassfiber kitte osv =) kan sikkert ta noen flere bilder å legge ut =)

Skrevet
[ Bilde ]

du manglet siste klammen ;)

fikk du fyrt den opp i går eller?

nei men prøvde ikke å fyre konsentrerte oss om alt elektriske så har kobla opp baklys kjøre lys grøfte lys vifter viskere og bensin pompe :) skal senke traversen 2cm i dag å koble opp starter rellet så blir fyring senere i dag så du får komme en tur innom =)

Skrevet
[ Bilde ]

du manglet siste klammen ;)

fikk du fyrt den opp i går eller?

nei men prøvde ikke å fyre konsentrerte oss om alt elektriske så har kobla opp baklys kjøre lys grøfte lys vifter viskere og bensin pompe :) skal senke traversen 2cm i dag å koble opp starter rellet så blir fyring senere i dag så du får komme en tur innom =)

Lykke til med oppstart! Jævlig spennende idet man vrir om nøkkelen :mrgreen:

Skrevet

Bare å finne den kontakten som går inn på spakstellet til automat'n det :) To ledninger som skal sammen der, så den enten står i park eller nøytral :)

Edit: Ved videre ettertanke, blir dette noe problem? Startsignalet får du jo igjennom motorkontakten? På m50 biler så hører jo ihvertfall den kontakten til bilen, å ikke motorledningsnettet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...