Gå til innhold

Temperaturmåleren "leker kenguru";-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget her om dagen at måleren falt fra normal temperatur til "kald" på to-tre sekunder. Så etter ett minutt eller noe der omkring steg den til normal igjen. Så oppførte den seg "som folk" i flere dager men i dag igjen begynte den med dette tullet sitt nok engang. Begynte å lure på om den "ikke avga varme" og økte nivået for ønsket temp i kupeen og da steg den til normal for så å falle ned på "kald" igjen...Vet ikke om dette var tilfeldig men rakk ikke å sjekke mere da jeg hadde kommet hjem og ikke gadd å kjøre lenger;-)

Noen som har opplevd noe tilsvarende og kan komme med ett tips eller forslag?

Skrevet
Oppdaget her om dagen at måleren falt fra normal temperatur til "kald" på to-tre sekunder. Så etter ett minutt eller noe der omkring steg den til normal igjen. Så oppførte den seg "som folk" i flere dager men i dag igjen begynte den med dette tullet sitt nok engang. Begynte å lure på om den "ikke avga varme" og økte nivået for ønsket temp i kupeen og da steg den til normal for så å falle ned på "kald" igjen...Vet ikke om dette var tilfeldig men rakk ikke å sjekke mere da jeg hadde kommet hjem og ikke gadd å kjøre lenger;-)

Noen som har opplevd noe tilsvarende og kan komme med ett tips eller forslag?

Sjekket kjøleveskenivået ?

Skrevet

Om det ikke hjelper å etterfylle og lufte så bytt vannpumpe! Plastimpeller som løsner fra aksling, kjent feil på M50 og M52.

Skrevet

Termostaten er etter mitt syn sjelden feilkilde om temperaturen hopper opp og ned. Enten åpner den for lite og gir for høy temp, eller så åpner den for mye og gir for lite temp. Det er nok sirkulasjonssvikt, enten i form av luft eller feil med vannpumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...