Gå til innhold

Solgt :)

Trond.S
 Share

Anbefalte innlegg

Komplett motorpakke med følgende deler:

- Motor tatt inn fra Sverige og selvsagt med tollpapirer i orden.

- DTA P8Pro datasprut.

- Køhler's vanosblokkerings-sett.

- Bygd om med 8 innsugstrakter i to Pipercross filtre. Gir veldig fin lyd :)

- Bygd om til wiregass.

- Starter, dynamo, servopumpe og eksosmanifolder følge med.

- 6 trinns Getrag 420G girkasse.

- 850 CSi enkeltmassesvinghjul som veier rett under 11kg i motsetning til orginalens 18kg dobbelmasse.

- 850 CSi trykkplate og 280mm 6-pucket lamell. Lamell kun brukt en dag på rulla.

- Slavesylinder med forlenget arm for å passe sammen med clutch og svinghjul.

- Stor Griffin aluminiums radiator. Passer også mellom rammevanger på e30/E28.

- Stor 32 raders Earls oljekjøler med slanger og koblinger i tillegg til den orginale varmeveksleren.

- FRAM filterflytter med FRAM HP6A racing oljefilter. Følger med 4 ekstra filtre.

Motoren har siden den ble bygd av Køhler gått 2 sesonger i Svensk BMW Cup. Før siste sesongen ble den åpnet og skal visstnok ha fått nye veiv- og rådelagre for sikkerhetsskyld. Fikk fortalt av forrige eier at den har bremsa 420hk hos Køhler med grenrør og egenlagd eksos. Bremsa 401hk hos PBC for noen uker siden med orginal M5-eksos så motoren leverer det den skal og er i god stand. Ingen lekasjer eller svetting fra noe sted på motoren. Desverre har jeg litt problemer med datasprutet som gjør at den fusker og ikke tar gassen riktig. Gangen på motor er avhengig av avstanden på kamsensor. Kan være en fillefeil men jeg har nådd min tolmodighetsgrense her nå og velger å selge.

Motor kommer fra en venstrestyrt bil og har derfor riktig starter og eksosmanifolder så man slipper å bytte disse og i tilegg borre opp nye hull blokka for å flytte starter som man må på engelske motorer for bruk i venstreratta bil.

Sitter i bil nå og kan startes. Få skikk på datasprutet og du har en driftsikker og sterk motorpakke som skulle gi mange timer med kjøreglede. Sett denne i en lett e30 og du har en skikkelig værsting :) Selve motor og gir passer bolt-on i e34/e32.

Noe du lurer på så bare ring :)

Pris 60.000kr

y619aavkdq36h6d9xdzr.jpg

ixfuwkcza8shjbsadk2s.jpg

si9cwqqled7q365hcadf.jpg

16p3mjwmlcff6oel8lsc.jpg

7dlczgmhbv3hr745dj2v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Steinsus: Er egentlig ikke ute etter å bytte, men er litt svak for en gammel e21 323i kjenner jeg. Har jeg forstått det riktig om at dette er en automat med flate seter? Er det diffbrems på den? Hva er feilen med lakkeringa? Lakka bortpå alt som er, dårlig glans eller dårlig grunnarbeid?

Freddalur: Selger desverre ikke løse deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp, er en automat med de flate setene (tror den går under benevnelsen preface her også)

Jeg er faktisk usikker på det med diffbremsen, men jeg tror det er det ja.

Lakken er et kapittel for seg selv...for meg så ser det ut som om den er lakkert ute på tunet om du skjønner hva jeg mener med det, og ja det er lakk litt her og der, men den biten er ikke så ille egentlig, det har kommer noen lakkbobler noen plasser så det er helt klart litt dårlig grunnarbeid noen steder, men det positive er at den er hel og det er sveisa på alle de plassene som denne biltypen ruster, og den fikk veldig skryt av kontorlløren på BT (som forøvrig eier bare 3stk e21 :) )

Bilen er veldig tight og fin å kjøre og gearer helt flott, drivlinja er veldig bra på den, og det hjalp veldig med nye dempere og fjærer. Alt av bremser er byttet på den for under 10.000km siden og gikk gjennom på bremse testene uten feil.

Hvor holder du til Trond ? Står motoren i en e34 nå ?

Du kan jo ringe meg på 99310944 så kan vi ta en hyggelig bilprat så ser vi hva vi blir enige om.

Jeg er åpen for det meste og trenger mer plass i garasjen da det er et annet e21 prosjekt på vei inn der, denne ble tatt som betaling i en annen handel og var egentlig tenkt som donorbil den gangen, men den var alt for god til det, så det ble enda en donor bil hentet inn, og da ble det for mange biler her.

Vh. Stein Susrud

tlf 99310944

steinsusrud@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Tror ikke nye eieren hadde blitt så fornøyd om jeg selger deler av motoren hans ;-)

Disse satt på motore når jeg kjøpte den så kan desverre ikke hjelpe deg så mye. Min lokale Mekonomen kunne skaffe Pipercross filtre når jeg spurte for et par år siden også ser jeg BS bildeler er selger også. Denne tupe filtre er jo mye brukt i rally og racing der bilene har separate spjeld så burde være mulig å skaffe. På min var det lagd til spacere mellom spjeldhuset og den annleggsflata som følger med filteret for an den skulle gå klar av toppdekselt. Også var det lagd nye trakter da :-)

Tror jeg har et bilde av den uten filtre montert også..... Vent litt :-)

ka1pb7unlzm0gxzwvwat.jpg

vlbut5oqjlgk2c8ah9re.jpg

bdwnnfcyaftsplhku6rm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Tror ikke nye eieren hadde blitt så fornøyd om jeg selger deler av motoren hans ;-)

Disse satt på motore når jeg kjøpte den så kan desverre ikke hjelpe deg så mye. Min lokale Mekonomen kunne skaffe Pipercross filtre når jeg spurte for et par år siden også ser jeg BS bildeler er selger også. Denne tupe filtre er jo mye brukt i rally og racing der bilene har separate spjeld så burde være mulig å skaffe. På min var det lagd til spacere mellom spjeldhuset og den annleggsflata som følger med filteret for an den skulle gå klar av toppdekselt. Også var det lagd nye trakter da :-)

Tror jeg har et bilde av den uten filtre montert også..... Vent litt :-)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Hei Trond

har du noen ide om hvor jeg kan få tak i disse traktene? jeg er simpelthen nødt å ha dette på min s62! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...