plumbtek Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 Jeg blir helt gal av knirkinga i bilen min... En 2009 BMW 320 Men jeg har funnet ut hvor den kommer fra, men vet ikke helt hva som må gjøres. Det kommer i fra side rutene foran når de er oppe så virker det som de ligger å gnikker innpå listene som vinduet føres opp og ned i. Dette merket jeg ved at når jeg vasket bilen, og etter det så ga lyden seg, og når vinduene er nede så ga det seg. Jeg har tatt litt silikonspray på listene, og det har hjelpa litt, men fortsatt så er det noe der. Er dette et kjent problem? Og må listene skiftes ? Hilsen en som må ha stereoen litt høyt på når han kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gk740ia Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Bruk ALDRI silikon spray/stift på pakningene. Gjorde det i all uvitenhet på min E87 og det bare knirket mer og mer på alle dørene...huff helt jævlig. Ringte Bmw og der sa de at på alle bimmere etter 1996 så er det no teflon el.lignende i pakningene og de skal aldri smøres inn med silikon eller annet stoff. Gjør man det blir det knirk. Vask pakningene med silikonrens event. annet vaskemiddel. Gjorde det på min og den ble nesten bra, har litt knirk i vinduene fremme enda. Alternativ.....nye pakninger... Dette var nytt for meg helt til i fjorvinter enda jeg har kjørt bimmere i 15 år......hmm dette burde Bmw gi informasjon om til kundene sine.....mulig det står i instruksjonsboka men hvem pugger den fra perm til perm?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Takk for info! Har brukt silikon på pakninger om vinteren, så det skal jeg slutte med! Har en god del knirking med vinduene lukket, men gikk bare utifra at det var pga økt stivhet etter montering av coilovers. Hehehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakotho Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Hadde etter min mening litt unødvendig knirking i bilen. Tenkte å smøre gummilistene. Ble heldigvis klar over problemstillingen før jeg kom så langt. Vasket alle lister med en fuktet mikrofiberklut. Det ble helt stille! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Hvit vaselin virker godt mot knirking,fåes også som spray på biltema.Silikon er kun brukelig på dørlister som fryser vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet September 1, 2012 Share Skrevet September 1, 2012 hadde knirking i min også. Løste dette med å kjøpe nye "clips" til dørtrekket og feste det på nytt med nye clips, 3 stk av de 15stk som var der var røket og resultatet var at dørtrekket fikk litt plass til bevegelse som følge av at de røk, dermed jokket dørtrekket frem og tilbake under bruk med påfølgende knirking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå