Gå til innhold

Problemer med å låse opp førerdør. E36 318i 1996 modell

Jowestlie
 Share

Anbefalte innlegg

Sønn min han nettopp kjøpt en brukt Bmw 318i E36 Touring 96 modell. Nå har låsen i førerdøra begynt å tulle. Vanskelig å få vridd nøkkel når han skal låse opp. Kan stå å vri nøkkelen i lang tid før den plutselig kan fungere. Tenningslåsen fungerer stort sett greit men kan forekomme litt "lugging" der også. Nøkkelen er veldig slitt så har bestilt ny nøkkel så får vi se om det hjelper.

Jeg mistenker at problemet ligger i lås sylinderen. Noen som har erfaring med det samme problemet på denne modellen. Tips mottas gjerne med takk da det er ett rimelig irriterende problem.

Hvis lås må byttes... hvor får man da kjøpt dette. Og er det komplett med nøkkel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanlige problem på såpass gamle biler.

Har ikke vært borti at nøkkelen har vært FOR slitt, men sentrallås/låsesylindrene derimot.....

Du kan bestille ny tenningslås med tilhørende nøkkelsett, men da vil ikke nøklene passe i døren.

Så det beste er å ta kontakt med jæger BMW eller andre forhandlere med deleutsalg. Selv har jeg kjøpt dette på GSbildeler.no/besøkt butikken eller sendt forespørsel pr. mail. Har bedt om å få originale låsesylindrene og nye nøkler kodet. Bestiller du låser/nøkler som er identisk med de som er på bilen nå, må du ha med vognkortet ved bestilling\henting.

Husker ikke helt prosedyren for å skifte tenningslås, men mener å huske at man skulle sette i nøkkelen, vri til trinn en, kjøre en nål eller utstrakt binders i et hull på samme overflate som nøkkelhullet, deretter bare trekke låsesylinderen ut.

I døren er det litt mer mekanisk. fleste jeg har byttet lås på, har det vært av med dørpanel, løsne et par skruer på låsen og litt knot inn/ut og knot med mekanismene koblet til låsen. hehehe. lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...