Gå til innhold

Amatørspørsmål før kjøp av spacere!

ErikAak
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått fra 255/45 dekk bak på e91'en min til 225/40 av ulike grunner. Dette fungerer suverent i bruk, men dessverre ser det jo ikke like bra ut. Tenkte i den forbindelse å kjøpe spacere for å bygge ut litt og vil rådføre meg litt her før jeg handler. For ikke mange dager siden var "spacere" et ukjent uttrykk for meg ser dere... :oops:

Siden jeg har "mistet" 30mm på hver side tenker jeg å kjøpe 2x20mm spacere for å "kompensere". Høres det fornuftig ut?

Og vil disse passe?

http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-15MM-HUBC ... #vi-ilComp

Må bare spørre et slikt newbie-spørsmål før jeg blåser i vei hundrelappene. Tar gjerne imot forslag på andre steder å kjøpe spacerne. Takker for alle svar! :)

(bilen er en 2008 E91 320d M-sport)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at om du har de samme felgene og kun byttet dekk mister du ikke 30 mm pr side. Dekkene du hadde tidligere bygget 30mm mere totalt, dvs 15 mm lengre ut mot buen (og det samme inn) pr side.

De du linker til er jo på 15 mm, og vil mer eller mindre få det til å se likt ut (minus at din nåværende profil er ganske mye lavere en tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig! Var tilfeldig at jeg linket til 15mm da jeg egentlig skulle linke til 20mm. Men det var jo like greit!

Nok en korreksjon: jeg hadde 255/40 og har nå 225/45. Profilen blir litt mindre stilig ja, men det er påfallende hvor mye mindre motstand jeg kjenner i dekkene faktisk. Og bilen brukes hver dag i jobb (langkjøring), så funksjon får førsteprioritet nå.

Uansett, takk for svar! Da vil jo 15mm gjøre jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dekkdimensjonene hørtes mere riktig ut. Da vil profilen være nokså identisk og 15mm vil å det til å se likt ut fra siden.

Det du kjenner er ikke profilen da dekkhøydene er så og si like, 255/40=102mm og 225/45=101.25 du merker nok bare at bredden har minket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...