Gå til innhold

1990 mod E30 318 is... Rasling fra register. Ny strammer?


jonm
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm? har du problem med måleren i bilen da? vist den virker er ikke dette noe å styre med..:) Det er kun for å få måleren i bilen til å fungere. Jeg skiftet pga 1 pol og 2 pol. På e30 nettet må du bruke den føleren/ giveren som er 1 polt. Det er nåkk vannpumpen din. Dette har vertfall vært problem på mine is'er..:)

Ja, målern gjør ikke noe utslag.. men kan hende det hjelper når vannet begynner og sirkulere igjen? Håper ihvertfall det hehe :)

Hvis du har den gule føleren (1 polet) og det ikke er noe utsag på måleren når du har koblet den i, kan det hende det er selve instrumente ditt som ikke funker.

Hvis du tar en ledning i kontakten til den gule føleren og setter den mot jord (karosseri eller motor/kasse) så skal den ha fult utslag i dashbord (Max temp).

Sleit med dette selv. Kjøpte ny føler først, som egentlig ikke var nødvendig for min del :P

Instrumentet skal være iorden! prøvde et annet et også! Får se når jeg får på ny vannpumpe! :) kan prøve og bytte instrument om det ikke funker da heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har pjaskett og sveist litt igjen.. Så nå er det bare "finish" arbeid på karosseriet før lakkering. Blir forhåpentligvis i mai.:)

Har gjort rein hjulbuene bak, sveist inn nytt parti i rundt festebraketten til bensinrørett, skjært ut det som var av rust i hjulbrønn på høyre side. Hær er litt bilder..:) glemmer å ta bilder menst jeg jobber..:/

yz31cwov3fwhqsa1bs6o.jpg

Først bodysort så tecktyl på spray å til slutt tykktecktyl som jeg penslett på

xvlwp8yl7xd4vquv7ddn.jpg

x5miyeaozs8yh5aezq7a.jpg

q6yepbm68m3ovq1i35aq.jpg

63zxw4s6ik5kos5a62q8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i småpirk og kjedelig arbeid.. Spakling og lakkrust..:/ slipett ned hele takluken, kanten på innsiden av koffertlokk pga lakkrust.

Fikk også fjernett "rustutvikling" under bilen. Var litt rundt reservehjulsbrønnen. Var vanskelig å ta bilde av dette da jeg ikke har løftebukk..:) resten av understellett blir tatt til neste vinter, da min bror har kjøpt seg verksted og da er det vell bare å vente på att det kommer opp en bukk dær snart?:) da får jeg plukke ned bakstillingen osv for å komme til og gjøre det sjikkelig.. Nå blir det 14 dager på ekkofisk å skru kran, så da blir det lite akktivitet i garasjen..:)

910epydg6q80a75oglks.jpg

xp2lqw732k47bgvdvzmk.jpg

9fu9pt2hqcpn3h5cqxge.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hær går det seint. Var å leika meg litt på 2 hjul hær en dag..! Brudd i kne'e og korsband som røyk..:/ så da blir det ett par mnd på krykker..;) men bilen sendes til "lakkereren" om ca 3 uker, så får han ta det som står igjen før lakk..:)

oqdh9zvrwp1yktw37nak.jpg

m95jl5z85d0tf15azqah.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Litt update igjen...:) fant endelig ut att jeg ikke var rette mannen til å ta siste "finish" før lakk. Så nå er bilen sendt bort til han som skal lakke bilen (stiffmaister) så får han ta "finishen" også..:)

Han håper å få sprøyta bilen før jul...

Litt bilder:

post-46254-0-04544600-1386436032_thumb.j

post-46254-0-29960100-1386436065_thumb.j

post-46254-0-17088400-1386436083_thumb.j

post-46254-0-67548200-1386436111_thumb.j

post-46254-0-51472400-1386436134_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...