Gå til innhold

Maks effekt fra M20B25 m. turbo?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye effekt kan det hentes ut av en M20B25 med stor turbo (scania str) og en enorm intercooler.(hele E30 fronten størrelse)? sikkert vanskelig å si da en ikke vet hva resten består av, men hvis det tas utgangspungt at det er en bra bygget motor/oppsett.

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg hadde papirer på 380 ett eller annet på en 525 jeg hadde for lenge siden. Den var målt og fin innstilt på 1,2 bar. M20 motor med ringet blokk, smidde stempler og haltech motorstyring.

Jeg kjørte denne bilen til sverige mange ganger, og justerte opp trykket til ca 1,5 bar, og dette holdt i de to årene jeg hadde den. Vil tippe den bikket 400+ hk da.

Minnes det satt en cossie turbo på den bilen.

Ikke jeg som bygde den motoren, så detaljer utover dette har jeg ikke.

Skrevet

Ok, da har jeg litt å velge i da.. plukke ut motor å kjøre den i benk..hehe

Bare ikke håpe den smeller i benk.. har ikke greie på hvordan motor er bygget opp. men for jo satse på at det er litt stabilt.

Skrevet

Ser ut som et vanlig "kina" oppsett på bilde der.

Belgen på innsuget kommer også til å ta kvelden ganske snart med noe særlig trykk.

Ser også ut som det sitter en typisk progressiv BTR på denne av kina type.

Så har du LMM. Så det er begrenset hva man får ut av dette.. 320-350 på hjula skulle jeg anslå er hvor du lander.

Hør med Fekzen om turbochip om du skal kjøre med orginal motorstyresystem. Han vet hva som duger.

Så må du selvsagt ha skikkelig clutch, dyser, bensintilførsel om du skal nå den effekten og videre over.

Skal man ha det holdbart igjen så kan du gange dagens kostnader med 3,5.

Normalt sies det at en M20B25 faceliftmotor med 8,8:1 i kompresjon orginalt klarer 0,7-1 bar på vanlig 95 oktan før du virkelig er i grenseland. Men alt er relativt, og orginale deler er umulig å si hvilken tilstand det er på.

E85 konvertering så er det flere svensker som kjører helt opp til 1,5 med org. motor. Men da har du også kostnader med konvertering.

Og for at ingen skal misforstå - alt over 0,3 - 0,4 bar overtrykk så kreves det selvfølgelig en turbochip/remap i orginale systemet samt større dyser (eller grusmekk løsningen forhøyet bensintrykk).

Skrevet

Hehe, "kina oppsett" det liker jeg... ser ganske rufsete ut opp i der, ja. vet ikke hvem konstruktør er, men etter det jeg skjønner var det bra liv i dette. jeg kommer nok til å rydde opp litt i kaoset. men hvis det er 250++ eller mere er jeg fornøyd jeg.. kan ta noen flere bilder når jeg får vogna hjem på tunet..

Skrevet

Har du noenlunde kontroll på tenning og suppe kan du lade på til stempla sprekker. :) Er langtfra umulig å hente 600 med org innmat, men forventet levetid er vel så som så. Finnes noen som kjørt i "årevis" sånn også så. Enten Cooperringpakning eller org. pakning og O-ringet blokk bør du nok gjøre skal du satse på at et skal holde litt i lengden hvertfall.

Skrevet

Ser det er noen som maser om forskjellige bensintrykk regulator.. linjær og en annen type.. hva er forskjellen?

Etter det jeg ser sitter det en PPF manifold på den. T3 flens.(uten at det betyr så mye) startet den opp og har ett bensin trykk på 3.1bar på tomgang. litt usikker på den om det er trykk eller retur side. men så ut som den fikk nok. trenger nok plugg skift også, stått stille i ca2år..hehe. tror bilen har gått i rakkestad eller noe der omkring en gang. ellers så virket motor kvikk på gassrespons, lite ventilsamba også.haha. keep you posted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...