T. Thøgersen Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Linjær regulator steger opp bensintrykket likt med ladetrykk, mens en progressiv steger det opp med f.eks 1,7:1 i forhold til ladetrykk, avhengig av type regulator. Hvis du "tror" den går fett, er det bare å få målt blandinga med bredbåndslambda og sjekke. Ellers er det nyttesløst å vite åssen det er.
karsten Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Tror ikke han går "fet" jeg vet, men den fuska nok på en cyl. røyk sort som en gamel scania vabis. så skal få bytta plugger å sjekket over kabler. har vert å tittet litt på youtube på turbo bygg der. og stortsett alle hadde LMM etter turbo, er det noe fasit svar på dette eller er det opp til byggeren å avgjøre hvor den skal stå? eller er det andre her på forumet som driver å bygger "kina" turbo inn i bilen? send gjerne link.
karsten Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 Hva skal bensin trykket ligge på sånn ca på tomgang? Tengte å ta en økt i morra hvis det er vær til å stå ute. UPDATE: skiftet plugger uten forandring, testet "ny" LMM. da gikk den bra, men for nok litt mye fortsatt, men den kan brukes. Må si jeg ble overasket over hvor turtalsvillig den gamle 2.5 liter'n er.. gikk liksom så lett å ledig..
karsten Skrevet September 8, 2012 Forfatter Skrevet September 8, 2012 Legger ved noen bilder av "vidunderet" hehe.
oddis Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 Første du må etablere er. - Hva er AFR forholdet. (Bredbandslamda) Sjekk at motoren får nok suppe. - Sjekk hva ladetrykket er. - Er den chippet med turbochip eller andre endringer i tenning/bensin? Hva slags tennplugger kjører du? En vanlig anbefalt plugg til M20 turbo er NGK BPR7ES. Når du har kontroll på alt dette kan du begynne å eksprimentere.
karsten Skrevet September 9, 2012 Forfatter Skrevet September 9, 2012 AFR vet jeg ingen ting om, da jeg ikke har måler til det. å de jeg har sett på koster jo mere en de jeg ga for bilen. Det satt noe Denso 20 plugger i den, jeg hadde noe ngk bpr5es plugger som jeg satte i får å sjekke om fuskingen ble borte, men det viste seg å være LMM som var problemet der. Har ikke hatt opp MOtronic boksen enda. for å sjekke om det er bytta noe I/C. Hvis det er noen som har billig og bra AFR kit till salgs må dere si i fra.
engen90 Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17327310 jeg har denne, kosta kun en tusing for en liten stund siden Funker fint Du må skaffe deg en kaldere plugg en 5'er plugg (ngk) gjerne 7er som oddis skriver. Veldig billige plugger også.
karsten Skrevet September 9, 2012 Forfatter Skrevet September 9, 2012 ok, takk. pluggene skal skiftes, det var noen jeg hadde liggene så jeg bare skiftet for å prøve. Er det noen enkel måte å sjekke ladetrykk på, da bilen ikke har bremser? blir så kjipt når en må stoppe. Eller det å sette den i gir å bruke litt clutch
engen90 Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 Fiks heller bremsene dine du, eller blir du nok nødt til å bytte clutch i steden
oddis Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Du skal jo ingensteder uten bremser uansett.. Fiks bremsene. Eller om du har utslitte bakbremser: Varm opp motoren, jekk opp hekken fra bakken, bremsepedal hardt i bunn, 4. og 5 gir , og gasspedal i bånn så bygger den ladetrykk greit. Du får faket en liten dynomotstand med bremsingen. Gnistspruten står fra bakbremsene dog... og det er siste gang de funker.
karsten Skrevet September 10, 2012 Forfatter Skrevet September 10, 2012 Den var ikke dum.. blir nok siste draget den bilen får uansett. må nok lufte bremsene litt, pedalen går rett i bunn. måbar efinne ut mest mulig om motor mens den sitter i denne bilen.
karsten Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Da har jeg prøvet på dette. fikk ikke så mye bremser på den men dro brekket i taket. kan vel ikke si jeg fikk så mye infout av dette, men regner med at den lå på rundt 0.4bar, men han dro ganske fort opp på sperra, blei liksom ikke noe god motstand i brekket.
karsten Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 Ser att det står 885 på toppen her, hva er det som er så spesielt med det topplokket? ser på andre steder at det er konge over konge topplokk. noen som kjenner igjen "signaturen"?
T. Thøgersen Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 -885 toppen er standard på M20B25, så at den er konge over alle topper er vel i utgangspunktet noe drøyt. Har rykte på seg for å sprekke fortere enn -731 toppen, som er på B20 og B23. Fløder relativt bra til turbobruk, om ikke annet.
karsten Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 ok. hva er komp forhold på denne kontra de andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå