Gå til innhold

Kicker L7, sprekk i elementet

Anbefalte innlegg

Har gleda meg i en måned på et småfett anlegg som skulle komme fra en privatperson i statene... Når pakka kommer frem mangler jo kassa som skulle følge med, og alt lå bare hevet oppi en tynn pappeske med litt bobleplast. Forsterkeren har da fått masse skrap og sår, men funker heldigvis som den skal. Det ene elementet ser greit ut og funker bra det og. Det andre har derimot en sprekk midt i, cirka 2-3cm lang.

Så til spørsmålet, jeg har sett f.eks. rockford subber som har sprekk i seg, der det bare har blitt brukt litt gaffateip over sprekken og da funker subben som før. Da lurer jeg på om det kan fungere å snike litt lim nedi sprekken og teipe godt over?

Mvh. Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er membranen det gummigreiene rundt? Jeg har sprekk i midten av elementet, som er hard plast eller noe. Tror det blir vanskelig egentlig å få noe mellom sprekken, isåfall må jeg presse sprekken opp, putte på lim, og presse den ned, men da blir vel limet skvist ut oppå sprekken også. Hva er Tec 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Tec7, det får du kjøpt på f.eks byggmakker. Funker på alt. http://www.novatech.as/Default.aspx?ID= ... ID=PROD473

Membranen er den delen du snakker om, alt som er innenfor gummien rundt :) Gummien rundt blir kalt for surround, oppheng osv. Altså kan du fint gjøre som Eystein sier. Press opp sprekken, fyll i lim og klem sammen igjen. Det som tyter opp igjen er det bare å gni vekk med fingeren :) Tar minst 24 timer før det er gjennomherdet, ved 20 grader. Spørs veldig hvor tykt det blir, så la den stå noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpa :) Får visst pengene tilbake fra ebay også, så alt i alt har jeg betalt 859kr (toll) for 2x Kicker L7 12 og en Kicker ZX 1500 :D Ikke galt det

Kommer helt ann på hvem du spør det, hehe.... Jeg ville ikke hatt det om du kasta det etter meg :P

Er vel mulig du har fått limt denne nå, men for meg så hørtes det nesten ot som det var hull nesten helt i senter av suben, og det gjør igrunn ingen ting, for der er det bare en støvhette som skal beskytte spolen for støv og dritt. Er det derimot sprekk utenfor dette området, så kan du bare stryke på et tynt lag med tec7 på hver side (over&under) og la det tørke et døgn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...