Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emne sier trenger ny motor til min E34 535 1990 Mod. altså en m30b35

Med eller uten girkasse.

Motor fra E32 passer.

Motor fra E23, E24 og E28 passer ikke da de ikke har feste til motorfestene på riktig plass.

Mvh

Ole Christian

Skrevet

nei motorene er ikke like, på de eldre modellene står oljefilteret nedover og dermed mangler to hull til motorfestene.

har motorblokker fra e28 stående og de er lik bortsett fra motorfestet på førersiden.

Skrevet

Er du interesert i en s5 silhouette motor? Du må skifte stempler og 2 ventiler samt 1 vippearm! Er en 3,5l ( m30b35 ) motor ac schnitzer fikk 500 ekemplarer av som de stroket opp til 3,7 med kvasse kammer og greinrør! 285 hk, alle orginal hjernene fra ac schnitzer følger selfølgelig med og fartsperra er flyttet opp til 260 km/t! Justerte vippearmene så må en ( eller flere ) løsnet og slått ned i stemplene..

Skrevet
nei motorene er ikke like, på de eldre modellene står oljefilteret nedover og dermed mangler to hull til motorfestene.

har motorblokker fra e28 stående og de er lik bortsett fra motorfestet på førersiden.

det er riktig, men du kan flytte over så det passer, er kun eksossiden som er problem, men det er om du gjør det motsatt.

e34 motor i e28 så må du lage nytt feste på eksos siden, innsugssiden passer det så det går fint med e28 motor i e34.

Skrevet
nei motorene er ikke like, på de eldre modellene står oljefilteret nedover og dermed mangler to hull til motorfestene.

har motorblokker fra e28 stående og de er lik bortsett fra motorfestet på førersiden.

det er riktig, men du kan flytte over så det passer, er kun eksossiden som er problem, men det er om du gjør det motsatt.

e34 motor i e28 så må du lage nytt feste på eksos siden, innsugssiden passer det så det går fint med e28 motor i e34.

må nok rette litt på deg der morty, det er innsugssiden som er problemet ikke ekossiden :P

Skrevet

Hmm, jaha,? Jeg satt en e28 motor i e34 og fikk ikke noe problem

Satt og e34 motor i e28, da laget vi nytt på eksossiden.

Skal teste etterpå da jeg har begge deler på verkstedet :)

Skrevet
Hmm, jaha,? Jeg satt en e28 motor i e34 og fikk ikke noe problem

Satt og e34 motor i e28, da laget vi nytt på eksossiden.

Skal teste etterpå da jeg har begge deler på verkstedet :)

kan hende at jeg var litt for snar da jeg så på motoren men fikk ikke hullene til motorfestet til og stemme på innsugssiden..

Skrevet

kjørte en tur til garasjen for å sjekke opp akkurat dette rundt motorfestet på innsugssiden og de er ikke lik på e28 og e34, på e28 står motofestet lengre bak enn på e34.

Skrevet
Ja det stemmer, men setter du på e34 oljehus, så passer det med e34 festene

nei enda du setter oljehuset fra e34 så mangler hullene til motorfestet som kommer fra e34. har begge blokkene hengende i motorbokk og skrudde festene fast på begge motoren å sjekket forskjellen. fordi peilepinnen går gjennom motorfestet på e34 og e28 ligger motorfestet rett bak peilepinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...