Jaxry Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Tenkte å kjøpe meg en takboks til min nyinnkjøpte E91. Bilen har da takrails og haifinne. Har sett litt på Packline FX/FX-SUV (tar ski på 208, noe mine akkurat er) og Skiguard 850. Hvilke bokser passer med hvilke kombinasjoner av takstativ? Whispbar, Thule etc. Noen anbefalinger? Har jo lyst på en boks som ligger nærme taket og ser pen ut, men er så praktisk som mulig.
liaguten Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Har e91 selv og endte opp med fx-suv boksen. Er en "liten" boks men får plass til 2 par langrenn ski, 2 par halvbreie alpint, og 1 par telemark. En får sikkert plass til mer dersom en dropper festene i boksen som en "låser/klikker" skia nedi.. 208 ski vil eg sterkt anbefale at du prøver i boksen før du kjøper den, da med boksen lukket, da jeg har mine tvil til at du vil få disse på plass i boksen og lukket den, selv om de påstår den skal klare å svelge de. Har thule stativ som gjør at boksen kommer bra ned mot taket, prøvde 3ulike stativ før jeg fant et som var greit lavt..Har også erfaring med 850 boksen og opplever denne som en større boks men langt fra like "pen" som packline sin på en e91..
q1337 Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Som aktiv langrennsløper er det kun en av disse boksene som "funker": Skiguard 850! Nydelig boks med god plass, 3-serien er også såpass stor at den ser pen ut med 850´n selv om den er noe større en "SUV-modellen" FX. Vil også anbefale å fjerne de "sporene" som ligger nede i boksen, og heller be Skiguard sende med de anti-gli klistrelappene de har til å lime fast der hvor de "sporene" var. Det, eller legg inn vegg-til-vegg teppe som er skjært til, da blir det ikke ulyder om noe ligger å glir der heller
Jaxry Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Jeg har ved litt ettertanke landet på 850en for å være sikker på å få med ulike ski til meg selv (lengde) og at den nok sluker litt mer, noe som er greit i tilfelle familieforøkelse. Hvilke stativer passer best for å få den nærme taket? Ser Thule er foreslått. Vil f.eks.Whispbar medføre at den havner på taket? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jaxry Skrevet September 6, 2012 Forfatter Skrevet September 6, 2012 Boks kjøpt brukt. Skiguard 850 med utsparring for haifinne og org Thulestativ. Syns det ser bra ut. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå