Gå til innhold

E30 s54 - Function before fashion. Vurderes solgt.

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvordan er det med ombygging fra 4x100 til 5x120 ? Har hørt noe om e36 compact bakstilling/nav ? Hva passer over og ikke her?

Passer e36 coilovers på e30?

Mye spørsmål her nå.

Andre

Skrevet

Godt å se at bilen havnet i riktige hender og jeg liker planene dine videre.

Det gjorde seg bra med litt grønnfarge og hvite felger, ble en del bedre enn det var fra før. Tøft med sleeperlook:)

Angående hoppinga i bakstillinga så er det demperne bak som gjør det. Da jeg kjørte med D2 tidligere var ikke dette noe problem, men som sagt tidligere i tråden så er dette fryktelig slitsomt å kjøre med langs veien. Altfor stivt til vanlig bruk. Traversforingene og diffoppheng er i delrin så her er det stumt.

Så det også ble spurt om kammene. Ja de er orginale, bare justert noe med justerbare kamdrev.

Bakstillinga fra compact skal vel passe rett på e30, tror den er lik med unntak av 5¤120.

Men synd å bytte bakstillinga di for den er bra med tanke på foringer, alt brekkopplegg nytt osv.

Beste er nok å bare bytte lager/nav hvis dette passer rett på. Jeg er rimelig sikker på at bak så kan du bruke navet fra e30m3 også. sikkert noen andre som kan bekrefte dette.

Skrevet
Noen som vet vekt på feks bakluke/panser/framskjermer iforhold til glassfiber?

Kjente på den bakluka og den er jo sinnsyk tung!

André

Panser mener jeg skal være rundt 17kg eller noe..?! og bakluka veier jo litt.

Framskjermene veier nesten ingenting.

Takluka er visst også nærmere 20kg, du har jo en el motor oppi der i tillegg..

Vekt er noe drit, bare å få det vekk:)

Skrevet

Foringene passer vel rett over på compact bakstillingen Bogen? Compact bygger også 30 mm ut, så ta det i betraktning på evt. felgvalg/vurdere breddere bak. Følger ellers med i stillhet:)

Skrevet
Foringene passer vel rett over på compact bakstillingen Bogen? Compact bygger også 30 mm ut, så ta det i betraktning på evt. felgvalg/vurdere breddere bak. Følger ellers med i stillhet:)

Ja foringene passer sikkert rett over:) Hjulbuene bak er breddet litt allerede..

Skrevet

Tror jeg må få meg bakluke og panser i glassfiber på sikt :-) si ifra om dere vet om noe.

Tror jeg dropper ombygging til 5x120 da det ikke pengene veier opp for oppgradering. Noen som tenker noe annet?

Fått skrudd litt med kamerater idag , fikk på nye bremsene samt sveisa litt rust.. Burde fått i ett bur for å stiva opp bilen endel..

Skrevet

Jeg trenger ny bakdiff da den uler , så tenkte om det er endel kraftigere så hadde det gått an å fått tatt noe rivstarter også.. Tørr ikke det med dette bakstellet, eller burde det gå greit?

Også fått lufta å prøvd nye bremsene idag :

DD199D6E-006D-46EC-9777-3E1E0923464D-2354-0000032A592FC06A.jpg

Fylte godt opp i compo hjula!

Nå må jeg få tak i 15mm spacer , helst sånn skru adapter .. Men de er vell bare å oppdrive i 20mm?

André

Skrevet

Bruk studs da vel :)

Rivstarter skulle gå fint med den orginale bakstillinga, men en overhaling er vel å foretrekke på hele drivlinja kanskje?

Skrevet

Studs kommer.. Må ta litt der hvor det er mest nødvendig nå før banekjøring :)

Jeg trenger 15mm spacer for att eikene ikke skal ta i kaliperen :)

Vil gjerne gå for 20mm da disse er litt mer sikre å kjøre med iform av att man trenger ikke så lange hjulbolter.

Du har troen på rivstart med slicks og org akslinger?

Eneste som trenger overhaling er diffen , ellers tror jeg det meste skal være byttet. :)

Bruk studs da vel :)

Rivstarter skulle gå fint med den orginale bakstillinga, men en overhaling er vel å foretrekke på hele drivlinja kanskje?

JulianS : Okay , jeg har 188diff i min, kunne godt hatt ny quaife /wavetrack innmat i den.

André

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...