bjørnm3 Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Ja hvilken synspunkter har dere på denne saken? Grunnen til eg lurer på dette er:Har 2 m3,er. ein banebil og ein orginal. Har kun 1 sett med fjerbein som eg ikkje vil modde eller noe som eg vil ha på den org bilen,og få tak i fjerbein til m3e30 er nesten umugle. derfor tenkte eg bruke nav fra m3e36 og noe slags form for coilover. Har nedre berearmer med unibals like m3 dtm med justering av caster og camber på samt topplager som er justerbare så vil tro vinklene skal kunne justerest in. noen negative ting dere veit om med bruk av e36 forstilling på e30? bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnm3 Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Ingen?? er vel noen som kjører med slik oppset? Ev får man de godkjent hos biltilsynet? og hva bruker man bak av fjerer?? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Det er ikke noe greier. E36 fjærbenet er laget for å stå mye rettere enn det kommer til å gjøre på en E30. Det er ikke umulig å få tak i E30M3 fjærben heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnm3 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Er de at eg ikkje får nok camber du tenker på da larsen?? Og har du fjerbein så send pm Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 får for mye caster.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Både caster og camber må du jo lage justerbart uansett. Å sette på uten det er i hvert fall idioti. På en e36 står fjærbenet mye mer rett opp og den har da mye mindre caster. Setter du det på en e30 så vil det ligge mye mer enn det er laget for. E30en er laget genialt med så mye caster orginalt (+9.14 på m3). Det gjør at når man svinger så generer man negativ camber til mer man svinger. For all del, det er ikke sikkert du får problemer. Men prøver du først med e30m3 bein og så e36, så vil du merke forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå