wbiter Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Da ble jeg sannelig påkjørt i går og bilen blir nok vraket. Men hvordan er det med forsikring og det å kjøpe vraket, er det vrakpant man betaler eller er det mer? Den er jo full av fine deler jeg absolutt ikke vil se bare bli dumpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Er nok mere en vrakpant ja. Ta kontakt med selskapet ditt til mandagen å hør. Må nok uansett takstes først:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wbiter Skrevet September 8, 2012 Forfatter Share Skrevet September 8, 2012 Ja, angående takst. Det er snakk om en '92 318i Cab. Dette er jo en 20 år gammel bil men de har jo egentlig økt i verdi de siste årene. Hvor rettferdig takst kan jeg forvente og hva kan jeg gjøre om jeg ikke blir fornøyd med taksten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Vanligvis får du valget om f.eks: 100 cash og bilen blir sendt til en hugger eller solgt i deler av forsikringsselskapet. 50 cash og får beholde bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wbiter Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Ok, spørsmål til dere med erfaring med hugging av biler. Vil det lønne seg å kjøpe vraket om det vil si bare halve forsikringssummen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Ok, spørsmål til dere med erfaring med hugging av biler. Vil det lønne seg å kjøpe vraket om det vil si bare halve forsikringssummen? Hør med selskapet hva du må betale for å få bilen, og hva dem er villige til å gi deg uten å beholde den. Se over bilen på hvilke deler som er hele og hva du kan selge. Prøv å regn deg til hvor mye du kan få for delene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Ok, spørsmål til dere med erfaring med hugging av biler. Vil det lønne seg å kjøpe vraket om det vil si bare halve forsikringssummen? Det finnes jo ingen fasit på det. Helt avhengig av hva som er ødelagt, og hvilke priser du får deler til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wbiter Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Bare for å oppdatere litt her. Første bud jeg fikk godtok jeg ikke (Det var uten bilen). Etter mye krangling og overføring til egen takstinstans endte jeg opp med marginalt høyere enn første bud, pluss jeg fikk beholde vraket. Det nytter å være litt sta. Lagt ut til salg eller hugg her: viewtopic.php?f=14&t=240108 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå