engen90 Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Trenger en sterkere clutch til e30'n. Tenkte egentlig å bruke 4 puk sinter clutch, noe lignende av det motorviagra solgte en gang i tida, da det var ganske billig. Men finner bare sachs sinterclutcher på de nettsidene jeg kjenner til så lurte på om noen hadde noen tips. Ikke det at sachs er utelukka, men håpa på å slippe litt billigere unna. Noe enda viktigere en at det helst skal være billig er at jeg trenger ny clutch relativt fort da jeg skal kjøre på bmw dagene på våler om et par uker Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Da ente jeg opp med 4 puk sachs lamell fra koed, så fårn se hvordan det funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Ix platene tåler mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Trenger en sterkere clutch til e30'n. Tenkte egentlig å bruke 4 puk sinter clutch, noe lignende av det motorviagra solgte en gang i tida, da det var ganske billig. Men finner bare sachs sinterclutcher på de nettsidene jeg kjenner til så lurte på om noen hadde noen tips.Ikke det at sachs er utelukka, men håpa på å slippe litt billigere unna. Noe enda viktigere en at det helst skal være billig er at jeg trenger ny clutch relativt fort da jeg skal kjøre på bmw dagene på våler om et par uker Takker for svar Eller bare satt på forsterka trykkplate. Sachs 618 trykkplate som holder til 400-500nm med orginal lamell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Han skreiv det ikke skulle koste, men ellers er jo 618 bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Daså, mye vil du regne med ei ix trykkplate holder til sånn ca. ? Bestilte meg 4 puk da jeg regner med det skulle holde fint for effekten min. I turbo tråden til motorviagra sier han jo også at 4 puk burde holde til 350 hk. Har kjørt med orginal clutch til nå og det funker jo forsåvidt, men ved litt herjing merker jeg det fort kan slurre litt og da er det ikke lenge før det går dritt Hadde kanskje vært noe bedre med 618 trykkplate istedenfor 4 puk lamell, men da blir det neste gang det er litt penger til overs, så er det værtfall bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Eg hadde 340 nm på hjul med ix plate, før hadde jeg std lamell og 618 plate og 450nm, nå har jeg 6 puck og 550nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Såpass ja, da hadde vel jeg klart meg med kun ix plate jeg også, men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 Da har jeg fått monter sinterlamellen fra sachs, men er ikke 100% fornøyd egentlig. Det sitter noe bedre en orginalclutch, men ikke veldig mye tror jeg. Har ikke turt og framprovosert så veldig mye sluring så er ikke helt sikker. Syns også at den tok veldig langt ute, men det er kanskje vanelig med denne lamellen? Noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 DEt kan jo være trykkplata di er slitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 Kan være, men den blei bytta for ca 3 år siden og har gått rundt 40000km. (jeg som hadde bilen da også) Så burde jo ikke være så veldig dårlig enda, men kan jo som sagt hende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå