oskar Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Byttet nettom motor (bare motor) i min e36 318is 98mod (m44b19). Til en identisk m44b19 1999mod. Den starter ikke (starter med startgass) og jeg mistenker at bensinpumpa(ene) ikke går. Og lurer på om det kan være startsperre... Hvordan fjærner jeg den? (På kjørecomputeren står det bare at jeg skal stille klokka, og ikke noe code ellerno) edit: bilen er 97mod edit 2: Nye feil lenger ned!
JulianS Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Hvis du ikke har bytta ledningsnett og motorstyring skal det jo ikke være noe forskjell..
oskar Skrevet September 11, 2012 Forfatter Skrevet September 11, 2012 har du mulighet for kjøre motoren på startgass med startsperre på? (eventuelt tvangskjøre bensinpumpene?) Hadde en mistanke om at startsperra lå inne før motorbytte, men da gikk bilen så vidt på tomgang, er dette mulig? -Forresten hva er enkleste måte å tvanskjøre bensinpumpene pÅ?
engern Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Enkleste måte å tvangskjøre bensinpumpe på er å ta en bilbatterilader, sett pluss på pluss på pumpa og minus på minus. Så hører du om den går. Eller du kan ta ett par kabler og ett bilbatteri og gjøre det samme.
kimf Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Sikker på at du har kobblet bensinslangene rett på motor ? er fort gjort å bytte om på hva som er inn og ut på bensintilførselen, bensintrykkregulatoren blokkerer seg helt hvis den får bensin feil vei.
JulianS Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Ta av lokket på sikringsboksen, finn sikringen til pumpa (kraftstoffpumpe på tysk), ta ut sikringen og bruk en ledningsstump fra + til kontakta til sikringen.. Hvis du har bytta om på slangene vil pumpa begynne å jobbe tungt!
oskar Skrevet September 11, 2012 Forfatter Skrevet September 11, 2012 Sikker på at du har kobblet bensinslangene rett på motor ? er fort gjort å bytte om på hva som er inn og ut på bensintilførselen, bensintrykkregulatoren blokkerer seg helt hvis den får bensin feil vei. ganske så sikker. Kobbla feil først, bytta om etterpå.. Skjønte at det var + og - på pumpa til 12v.. men hvor finner jeg de punktene?
oskar Skrevet September 11, 2012 Forfatter Skrevet September 11, 2012 gjør som jeg skrev, mye enklere.. jepp. da jikk pompen serrdu! (kan det være relèene som har gått der?) Bilen startet fortsatt ikke, byttet om på bensinslangene. Voilá. Den rokler fint på tomgang, men med en gang jeg gir gass, dævver den.. Falskluft?? for mye bensin? (Forbruksnåla inne i dashbordet går ivertfall så høyt at den blir ute av synet) Er forresten litt frieksos litt ETTER lambda, der grenrøret går inn i resten av eksosen.. Skal det ha noe å si på om den føler rett? Slenger med en liten film.. http://s1249.photobucket.com/albums/hh509/oskarbetten/?action=view¤t=20120911_214431.mp4
oskar Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 okei... sliter fortsatt... når jeg gir gass til det "første hakket" går det gått. Men når jeg går over det blir motoren "rar" og kveles/stopper, (hørest ut som den drar inn mye falskluft eller får for mye bensin.. Dette ser dere på filmen her: http://s1249.photobucket.com/albums/hh509/oskarbetten/?action=view¤t=20120912_192435.mp4 Det kommer også en tikkelyd (dieselbilaktig) og en blåselyd fra området på bilde nedenfor.. Holder jeg hånden blir blåselydn delvis borte.. Det reageres ikke om jeg spruter masse startgass der.. Det er to slanger som der, er en av de som blåser.. (er alt dette lufting fra ventilhuset og det skal blåse og lage lyd?) Edit: Fann ut at dette var en sånn: http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/20347_x800.jpg Aner ikke hva det er, men får prøve å bytte den har en liggende.. EDIT 2: Byttet til den jeg hadde liggende, ingen forandring.....
oskar Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 opp... gs mente det ikke var startspærre, da ville den visst ikke startet.. de sa jeg burde prøve bensinfilter og pompe
killarinc Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Høres ut som du har satt bensinslangene feil Må ha retur og inn på riktig sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå