eeduu Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Hei, jeg har en e46 320 turbodisel 01 modell, som bruker ca 0,8 l/m... Jeg fikk tips om at det dette ikke er naturlig og at det er noe gale et sted. Noen som vet hva som er gale og hva jeg kan skjekke? Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Diesellekkasje? Tett filter luft/diesel Tett veivhusventilasjon? Gåen luftmassemåler? 136HK eller 150HK? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 Diesellekkasje?Tett filter luft/diesel Tett veivhusventilasjon? Gåen luftmassemåler? 136HK eller 150HK? 136HK, disel filter er nytt, luftfilteret såg ok ut, hvordan kan jeg skjekke det andre? Stor opperasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Luftmassemåler som er gåen gjør at bilen går dårlig opp bakker, da kan du gi på mer og mer og ikke kjenne at den gir noe mer allikevel - diagnose så finner du det ut. En annen ting som jeg kom til å tenke på er vacumslanger, vcumet gjør så det blir riktig trykk fra turboen. For lavt trykk i turboen gir mindre krefter, som igjen fører til høyere forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 Luftmassemåler som er gåen gjør at bilen går dårlig opp bakker, da kan du gi på mer og mer og ikke kjenne at den gir noe mer allikevel - diagnose så finner du det ut.En annen ting som jeg kom til å tenke på er vacumslanger, vcumet gjør så det blir riktig trykk fra turboen. For lavt trykk i turboen gir mindre krefter, som igjen fører til høyere forbruk. Ja den går forsåvidt bra og gir på i oppoverbakker... noen måte å finne ut om det er vacumlangene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 10 år gamle vacumslanger er i mine øyne ikke noe vits å sjekke - de er det bare å bytte. Billig, og du har full kontroll på at de ikke suger falsk luft. Du trenger drøye halvannen meter mener jeg å huske. Også er det vel innvendig mål på 3,2mm om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 ok så det er noe jeg klarer selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 min bruker 0.67 på mila ifølge kjørecomputeren og kjører ca 100 mil på en tank og er betydelig oppjustert. jeg kjører i mye lange tunge bakker og kø + en kjørestil som ikke minner om "mann med hatt kjøring" kan legge til store tunge felger og en utstyrspakke som gjør at den veier 1650kg+ inkl sjafør det er nok noe galt her ja. samme motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Min bruker på blandet kjøring 0,52-0,56. Har klart å få til ca0,7 ved vinterkjøring som inkluderer masse småkjøring med mye webastobruk(dieselbrenner) Ja vacumslangene bytter du lett selv. Ta av de fremre plastdekslene over motoren så ser du de. Går fra høyre side av motoren(tykt rør med flere stusser på) til venstre side(til turbo bl. annet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 13, 2012 Forfatter Share Skrevet September 13, 2012 ok skal skjekke når den kommer fra verksted (vibrasjonsdemper var røke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Ja, det er ikke uvanlig at den tar kvelden en eller annen gang. Min tror jeg varte til ca 400.000 kjørte km. Jeg kjøpte min billigst på Scmiedmann den gang... Men du har satt den på verksted for å bytte den skjønner jeg. Strengt tatt noe du hadde klart selv om du har et pipenøkkelsett. Koster deg vel sikker 4000kr det der vil jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 13, 2012 Forfatter Share Skrevet September 13, 2012 Ja, det er ikke uvanlig at den tar kvelden en eller annen gang. Min tror jeg varte til ca 400.000 kjørte km. Jeg kjøpte min billigst på Scmiedmann den gang... Men du har satt den på verksted for å bytte den skjønner jeg. Strengt tatt noe du hadde klart selv om du har et pipenøkkelsett. Koster deg vel sikker 4000kr det der vil jeg tro? Nja min er bare gått 235 000 km, men den tok nå kvelden fordeom. hørte litt rundt på verksted om priser osv, og spurte på bavaria om jeg klarte det selv, de sa at det var så tungt og at den sku strammes med et vist moment (kansje for å få meg til å levere den til de), så jeg ville bare få noen andre til å gjøre det, har ikke løftebukk eller noe tilgjengelig. så jeg kjøpte delen billig for 800,- og fikk peugeot verkstdet til å fikse det for 1200,- ... men bavaria sku bare ha 1500 for arbeidet da, så var ikke så mye, men delen hos de kostet 3500,- ... og nå får jeg ny viftereim i tillegg, siden de på verkstede røk den x) jalla sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 19, 2012 Forfatter Share Skrevet September 19, 2012 de på verkstede sa at det var uorginal "strøm generator" (husket ikkje navne å den i farten) og at da reimen ble for slakk slik at hydraulik strammeren gir fult utslag og fremdeles slark. og at den orginale generatoren skule ha en slaks clutch :S noen som vet noe om dette tilfeldigvis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 vil ikke tru at dynamoen skal ha noen form for clutch. har de satt på reim som er for lang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 jepp, de sa den va lik som den som va på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå