Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange som putter i denne maskinen i andre biler.

Men er dette friske maskiner? Mye hester og nm sånn ca er det i disse?

Er det lett og bygge videre på om man ønsker mer krefter?

Tror jeg kunne tenke meg en slik en i e28n om prisen ikke er så halvgal for komplett med ledningsnett og slikt.

Skrevet

Jag har byggt en E34 535i med en M106 motor i en gång, men det var nästan 8 år sedan nu.

Det gick att ladda 0,7 bar med enbart urkopplad WG slang och programmerat Chip. Då släpper original WG vid 0,7 bar på grund av att fjädern inte orkar hålla emot avgastrycket. Vid 0,7 bar har man ca 300 hk.

Sedan kan man skaffa en WG med hårdare fjäder och ställbar pysventil så man kan reglera lite och komma upp i högre laddtryck. Körde min på 1 bar ungefär och bänkade 350 hk i motor och strax över 500 Nm.

Hör av dig om du behöver Chip för en M106 ECU, det är inga problem att fixa.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet
Jag har byggt en E34 535i med en M106 motor i en gång, men det var nästan 8 år sedan nu.

Det gick att ladda 0,7 bar med enbart urkopplad WG slang och programmerat Chip. Då släpper original WG vid 0,7 bar på grund av att fjädern inte orkar hålla emot avgastrycket. Vid 0,7 bar har man ca 300 hk.

Sedan kan man skaffa en WG med hårdare fjäder och ställbar pysventil så man kan reglera lite och komma upp i högre laddtryck. Körde min på 1 bar ungefär och bänkade 350 hk i motor och strax över 500 Nm.

Hör av dig om du behöver Chip för en M106 ECU, det är inga problem att fixa.

Mvh//

A.Fekzen

Kommer tilbake til deg når bilen er ferdig bygd og motorplanene blir satt til verden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...