Jump to content

E39 540i bra som drifting bil?


Recommended Posts

Posted

hei!

jeg har tenkt til å kjøpe meg en E39 540i som banebil.

Er dette en solid motor?

den jeg har sett på er en stasjonsvogn med ferdig bur og litt div.

Men funker det bra å drifte med stasjonvogn som da generelt er litt tyngere bak?

takker for alle svar! :)

Posted

Du skriver ikke om det er manuell ell automat?

Det er en stor, tung og ikke minst myk bil. Må til en del oppgraderinger

Posted

manuell selvfølgelig :P 6 trinns.

er bur så da er den en del stivhet i det.

også eventuelt kjøpe tårnstag foran og bak :P

men funker det å drifte med eller blir det ikke noe greie på? :P

Posted

Har en kompis som har en 540i manuell.

Planen var å bygge den om til banebil, så alt er rivd ut, bøttestoler er i, coilovers, sveisa diff osv.

Den funket over all forventning av en såpass stor bil! :D

Legger ved en video klipp.

Den skal nå selges, så send en pm hvis interesse!

  • 4 weeks later...
Posted

Da ble den 540n min :) gleder meg til å få prøvd den på bane, får håpe jeg får testet den noen ganger før snøen kommer :)

  • 5 weeks later...
Posted
Har en kompis som har en 540i manuell.

Planen var å bygge den om til banebil, så alt er rivd ut, bøttestoler er i, coilovers, sveisa diff osv.

Den funket over all forventning av en såpass stor bil! :D

Legger ved en video klipp.

Den skal nå selges, så send en pm hvis interesse!

Er det en helt orginal 540I?

  • 2 weeks later...
Posted

Den bilen er min den nå :) motor er orginal :P

Det som er gjort med den er: sveisa sperre, bøttestoler, 4 punkts seler, justerer understell, og litt div :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...