fredrikE39 Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Hei, Motoren på 528'en ble litt grinete her om dagen, så på verkstedet tok de av toppen og toppakningen var røket mellom sylinder 3 og 4 + Generelt slitte ventiler/seter/tetteringer. De mener at jeg burde kjøpe ny motor istedet for og overhale toppen siden de mener at kansje stempelringene kan være slitte, og at den kan bruke mye olje osv.. Har dere noe erfaringer/meninger? bilen er gått 245.000km. er ikke blitt kjørt hardt på kald motor. Syntes det er litt kjipt og kjøpe en brukt motor som jeg ikke aner hvordan det står til innvendig, Fredrik.
OLEZZ Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Husk at gjengene i blokka på disse ofte er dårlig. Spesielt dersom bilen har kokt. Da er det bare å bytte motor i tilfelle. Jeg ville nok prøvd meg frem litt med topplokksbolter før jeg hadde overhalt toppen.
Frode G Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Hei hvilken motor er det du har?.. Enkel eller dobbel vanos? Mulig jeg har en motor til deg. Tlf 91124831 Mvh Frode G
fredrikE39 Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 Har enkelvanos, hvor langt har den gått isåfall og stand/historie?
bmw-520i Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 du får tak i mye bra motorer der ute bare du kjøper av rett person. er mange som sier motoren er i topp stand og så tikker den faen verre en diesel på en caddy. så anbefaler deg å høre motor før du kjøper men det var vel det du tenkte og ?
sexeren Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Kan bekrefte at gjengene i alu-blokka ikke tåler mye.. Sies at det går å skifte topp pakning 1 gang viss du er heldig.. da bør den ikke ha vært varmkjørt e.l Har den vært varmkjørt så kan også blokka trekke/strekke seg. Så skjekk om noen av sylinderforingene stikker litt opp. Å ta en vatter e.l over blokka å se hvor plan den er. Viss alt er iorden så ville jeg brukt studs til å feste toppen til blokka. vet at dette har fyngert for andre. Å enkelte har også brukt helicoil gjenger istedenfor orginale. Så har du litt å se på Mvh
fredrikE39 Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Hmm.. nå fikk verkstedet tak i en overhalt topp ganske billig. Jeg ba dem sjekke gjengene osv i blokka først, så får vi se hvordan det blir;-) har ventet så lenge på at drm skal finne motor nå så det får bare bli sånn. Så får jeg håpe det holder og at stempelringene er i god stand!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå