Pinto Skrevet September 13, 2012 Forfatter Share Skrevet September 13, 2012 Vurderer og senke ja, men siden dette er første året mitt med lappen tror jeg kanskje det ikke er så lurt Kommer vel til å teste ut bilen litt om vinteren + at det er helt for jævleig mange spisse dumper her, kommer bare til og slå nedi Men felger! det må jeg skaffe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Det eneste du kommer til å merke med å bytte filter er fetere lyd. Trenger ikke være redd for motoren din, at den ikke skal tåle det. Har stort sett hatt åpent filter på alle bila mine uten problem jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Jeg også. Alltid kjørt med sportsfilter, og har aldri hatt problem med en eneste bil. Og jeg har avlagt utrolig mange Km med sånne filter. Tror du kan føle deg trygg på å sette på sånn filter jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 Da virker det som at jeg gjør det Har ikke mye penger for tiden så er denne grei? http://bsbildeler.no/?pno=128162 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Jeg kjører med et billig filter fra Biltema. Det fungerer helt greit. Det er godt brukt og begynner å bli møkkete og fælt, så jeg skal nok spandere på meg noe ala det du linker til en gang. Men har inntrykk av at du er litt forsiktig og vet ikke helt what to do... husk at du sannsynligvis må lage en festebrakett eller en eller annen måte å feste powerfilteret på, så det ikke henger og slenger nedi motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 Har en kompis som hjelper meg og sette den på, takk for tipset har faktisk vurdert og kjøpe det fra biltema midlertidig siden det er veldig billig. Virker som om det er greit filter også så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Det har fungert veldig greit for meg det halve året jeg har brukt mitt hvertfall. Men for all del, ikke få vann i filteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 "ikke få vann i filteret" Er det ikke bare og spraye den med olje eller noe da? eller noe mere jeg bør gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 trenger ikke spraye det med noe som helst! bare ikke stå med høytrykksspyleren nedi filteret. den oljevasken trenger du ikke tenke på før etter mange tusen kilometer. mest sannsynlig har du solgt bilen før du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 Så alt jeg trenger og gjøre er å montere det? Ikke spraye det med sånn olje spray eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Filteret SKAL vaskes og oljes etter 1000 mil, et sett med rens og olje koster ca 150,- og holder til 3 rens, ingen stor utgift med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Vet ikke om jeg ville ventet så lenge som 1000 mil heller. Bommullsfiltrene tettes mye raskere enn vanlige papires og må vaskes hypping om du ønsker å holde flowen oppe på normalen. Det jeg nevnte tidligere om at de slipper inn 15 - 20 ganger mere dritt enn et vanlig filter var forresten ingen overdrivelse. Leste en test hvor K&N filteret slapp inn 18 ganger mere dritt enn standardfilteret. Ønsker folk å utsette maskinen sin for slikt er det jo bare å kjøre på. Vet ikke hvor lang tid det tar før denne skitten kontaminerer og skader deler i/rundt forbrenningskammeret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Jeg har slutta med åpent filter. Evt åpent papir filter men vet ikke om man for det i den størrelsen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 BSR anbefaler 1000 mil, eller dvs det skal vaskes og oljes når du har kjørt så langt, det skal selvfølgelig oljes første dag du monterer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå