JulianS Skrevet Oktober 25, 2012 Skrevet Oktober 25, 2012 har du drukket brennevin??? 400hest på en 4er med 10 i komp og overladd?? skal han kjøre 120octan då? bakstillingen på en slik bil suger balle, så at du ikkje river det løst når det var vått var underlig....
oddis Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Mens vi er midt i krangelen; har dere gjort dere opp noen mening om tykk toppakning eller neddreide stempler er å foretrekke for dekomprimering? Vil gjerne høre deres resoneringer.
Wendel Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Er da null problem å kjøre med 10 i komp så lenge den er bygd for det? Kjør e-85 så er det bare å pøse på med tenning og ladetrykk og du får en bunnsterk og solid motor! Skulle jeg kjørt på bensin ville jeg gått litt lavere enn 10 i komp. Og PS: En respons sterk motor med bredt register er mye kulere en disse dyno "queens" som skal spinne i hvert eneste gir
BB454BB Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Er da null problem å kjøre med 10 i komp så lenge den er bygd for det? Kjør e-85 så er det bare å pøse på med tenning og ladetrykk og du får en bunnsterk og solid motor!Skulle jeg kjørt på bensin ville jeg gått litt lavere enn 10 i komp. Og PS: En respons sterk motor med bredt register er mye kulere en disse dyno "queens" som skal spinne i hvert eneste gir hvordan skal du få ett bredt register når om du skal kjøre høy komp? da må du jo kjøre med litt kvasse kammer for å ikke få den for hardt i bunn( da kommer tor hennings bank) og alikevel ikkje kan få så mye på topp når du får begrensning på ladetrykk/tenning pga det høye kompresjonsforholdet? HMM...hvor ble det brede registeret av da? har noen av dere sett mitt register?? på min 7,5:1 maskin?? eg vet om en maskin med enda lavere komp som har litt lavere tall enn meg, men likevel pleeeenty med register... når det gjelder spinningen så skjønner eg jo meg på dere høykompfantaster, det er jo selvfølgelig ukult å drive å spinne i alle gir, når dere ikke får det til? ikke sant? om man ikkje spinner så har man enten for lite guff i motoren, for lat utveksling, eller SLICKS... tipper dere kjører både gatedekk og fin utveksling...og tja?? VIRKER det virkelig SÅ jevlig bra som dere skal ha det til????.. E85 er for de IDIOTENE som ikkje trenger motor mer enn en sesong........
BB454BB Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Mens vi er midt i krangelen; har dere gjort dere opp noen mening om tykk toppakning eller neddreide stempler er å foretrekke for dekomprimering? Vil gjerne høre deres resoneringer. kan du ikkje bare kjøre 12:1 i komp og lade på da??? hehe uansett.. jo tynnere toppakningen er jo sterkere blir den i hodet mitt... så tykk (vanlig pakning) er vel ikkje alltid super løsning, men mls er jo ganske sterk, men har hørt det er noe drit å få de til å holde tett, eg har aldri selv kjørt med en mls pakning. er nok en stor fordel å kjøre med dreide stempel.. eg har 3,75mm gods igjen på mine b25 stempler..og eg pusher 540 motorhk....
oddis Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Ja, jeg vurderer om jeg skal dreie av 1mm på min M50B25 non vanos stempler, eller kjøre 3,5mm MLS. Med sistnevnte er det jo helt avgjørende å plane blokka også. Og nå som motoren er i biter blir den uansett planet. Så å kjøre med 1,75mm pakning og 1mm avdreining, eller å kjøre vanlig utførelse og 3,5mm. Nå skal jeg maks opp på 1,2-1,3 kg og med ARP bolter. Har du dreid av dine BB? Hvis du har 7,5:1 må det være mer enn 1 mm? Eller er det vanos stempler og non-vanos råder? Jeg kan se fordelene ved å få bort og jevnet ut ventilgropene på stemplene mtp. lokal varmegang, men jeg ser også svakheten ved å minske avstanden fra stempeldeck til kryssbolt.
BB454BB Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Ja, jeg vurderer om jeg skal dreie av 1mm på min M50B25 non vanos stempler, eller kjøre 3,5mm MLS. Med sistnevnte er det jo helt avgjørende å plane blokka også. Og nå som motoren er i biter blir den uansett planet. Så å kjøre med 1,75mm pakning og 1mm avdreining, eller å kjøre vanlig utførelse og 3,5mm. Nå skal jeg maks opp på 1,2-1,3 kg og med ARP bolter.Har du dreid av dine BB? Hvis du har 7,5:1 må det være mer enn 1 mm? Eller er det vanos stempler og non-vanos råder? Jeg kan se fordelene ved å få bort og jevnet ut ventilgropene på stemplene mtp. lokal varmegang, men jeg ser også svakheten ved å minske avstanden fra stempeldeck til kryssbolt. hvorfor skal du plane blokken??? gjør det enkelt... vanos stempler og non vanos rådene, orginal toppakning med O-ring, eller så kjøper du inn den cooperingpakningen...har hørt bra ord om den, men har ikkje fått testet den endå.. skal du bare kjøre 1.2 1.3 klarer du deg kanskje med orginal pakning og uten o-ringing.. når det gjelder stemplene mine så husker eg ikkje hvor mye de er tatt ned, men det er en god del!! eg kjører NV stempler og NV råder.
oddis Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Har du dreid av så ventilgropene er helt borte på dine? Jeg har en 3,5mm pakning liggende, og om jeg skal gå for vanos stempler vil kompresjonen bli endel lavere enn nødvendig. Med 3,5mm pakning havner den vel på rundt 8,6:1-ish. Og det er perfekt for en 4v motor med moderat ladd når ting skal holde på uforutsigbare deler. Cooperring er det sagt mye bra om ja, det var det jeg vurderte å kjøre med. Mange lader jo en kilo på 10:1 i kompresjon på 98 oktan. Men jeg liker å ha litt marginer også.. Tenker også på et scenario om MLS pakningen streiker og funker dårlig. Da er det kjekt å ha litt lavere komp så man kan slenge på en cooperring (1,7mm) og ikke havne på 10:1. Din er 2.8L? Og med orginalkammer?
BB454BB Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 her kommer ett par dårlige tlf bilder av hvordan stempler og vegger ser ut etter runt 2500-3000km på HARDKJØR over 2 bar.... det stempelet du ser på bildet er ett M50B25 NV stempel btw. om du skal kjøre med vanos stempler så får du nok jeevlig lav komp med en 3,5mm pakning da du får 7.3:1 i komp med orginal pakning og vanos stempler med 135mm rådene.. hvem er disse mange som lader 1 bar på 10 i komp? virker disse motorene? er det noe guff i de? motoren min er ikkje stroket nei. eg har 2.5 liter og orginale kammer.
oddis Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 3,5mm pakning blir jo kun brukt om jeg kjører orginaloppsett på stempler, og da blir det ca 8,5:1. Men jeg sier om MLSn viser seg å funke dårlig så får jeg heller kjøre med enda lavere komp med MLS om den skulle ta kvelden slik at jeg kan kaste dit en orginalpakning senere og ikke ha for høy komp. (dreie av stempel 1mm f.eks). Noen som er kjappe i hoderegninga på hva kompresjonen blir da? Effektivt 2,75mm mer borte enn med orginalpakning (1,75mm). Burde vel snuse på rundt 7 jeg og da. 540 motorhk, og hvor mye ladd? På 98oktan?
BB454BB Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 3,5mm pakning blir jo kun brukt om jeg kjører orginaloppsett på stempler, og da blir det ca 8,5:1.Men jeg sier om MLSn viser seg å funke dårlig så får jeg heller kjøre med enda lavere komp med MLS om den skulle ta kvelden slik at jeg kan kaste dit en orginalpakning senere og ikke ha for høy komp. (dreie av stempel 1mm f.eks). Noen som er kjappe i hoderegninga på hva kompresjonen blir da? Effektivt 2,75mm mer borte enn med orginalpakning (1,75mm). Burde vel snuse på rundt 7 jeg og da. 540 motorhk, og hvor mye ladd? På 98oktan? om du dreier stempel 1mm over hele flaten, så fjerner du 5,53cc dette gir på en dønn orginal motor som har 10.0:1 i komp ett fall ned til 9.11:1 , men om du kjører MED MLS og dreide stempler så øker du totalvolumet i forbrenningskammeret med 15.22cc..da for du ett kompresjonsforhold på 8.14:1 .... drei av litt til så er du i mål 540motorhk ...ladet vel rundt 2bar på 5600 der hestene var.. eg kjører på essoen og fyller pumpebensin ja... Med trykklekk ser bremsingen min slik ut på feit bensinblanding.. effekten er målt på nav.
BB454BB Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 ps. om du kun monterer mls 3,5mm på motoren din blir kompen 8.89:1 om ungangspunktkompen er 10.0:1 på 1.75mm tykk toppakning
oddis Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 om du dreier stempel 1mm over hele flaten, så fjerner du 5,53cc dette gir på en dønn orginal motor som har 10.0:1 i komp ett fall ned til 9.11:1 , men om du kjører MED MLS og dreide stempler så øker du totalvolumet i forbrenningskammeret med 15.22cc..da for du ett kompresjonsforhold på 8.14:1 .... drei av litt til så er du i mål Supert..da var det ikke langt unna nei. Drar jeg av 1.2 - 1.3mm så blir det nok finemang som svenskene sier Da er jeg ihvertfall dobbelsikret. Liker å lage ting sånn.. overkill engineering is survivial engineering Hvor mye produserer din på 1kg, tok dere noen målinger? 2 bar holder... ? Høres helt spinnvilt ut Prøver meg med fekzen chip på min i første omgang med aktiv luftmassemåler og lamda. Antyder rundt 360hk i motoren på 95 oktan med 3,5mm pakning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå