vassbotn Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... key=375597 tolker jeg denne nye regelen rett, så kan vi eksempelvis importere en veteran bil fra svergie som er enkelt godkjent med større motor. OG få skilter i norge? ombygde biler osv... Vil tro dette er et stort fremskritt for hotrod fans o.l ? Og gjelder dette ved kjøp av bil som er ombygd og godkjent med større motor. må man da betale avgift for ny motor eller orginal ? -Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Jøss, dette høres spennende ut. Dette kan muligens bane vei for å kjøpe TUV/DEKRA godkjente BMWer med mye effekt fra Tyskland. Evt kjøre en ekstern godkjenningsprosess på et tysk chassi og få inn høy effekt. Vet jo allerede at TUV i sin tid godkjente 480hk E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vassbotn Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 det som er spennende er jo om man må betale avgift per hest uavhengig av alder på bilen, såfremst det ikke er veteran. tenker da på 10 års regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Staten skal noek fortsatt ha kronene sine 90' 320i = 28500,- 90' e30 s50b30 = 95250,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Det er derfor man importerer veteranbiler uten hk avgift.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vassbotn Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Det er derfor man importerer veteranbiler uten hk avgift.. Om en bil har luftfjører og er besiktigat i sverige. da vil man altså skulle kunne få denne bilen inn til norge og luften i vognkort. Er jo generelt MYE friere for ombygde biler i eksempelvis sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Så hvis man ikke vil kvitte seg med bilen man har av ulike årsaker, kan man altså eksportere bilen til Sverige, montere luft, større motor osv, å importere den tilbake, bare godkjent? Må selvfølgelig ha en man kjenner å stoler på å eksportere bilen til da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaronn Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Så hvis man ikke vil kvitte seg med bilen man har av ulike årsaker, kan man altså eksportere bilen til Sverige, montere luft, større motor osv, å importere den tilbake, bare godkjent? Må selvfølgelig ha en man kjenner å stoler på å eksportere bilen til da.. Gjelder vel bare om bilen blir første gangs registrert i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Kan jeg altså kjøpe meg en BOSCH-cab? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_1 ... m?ca=4&w=3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Erstatter kjøretøyforskriften for alle nye biler og tilhengere etter 15. september i år. Biler som er produsert før denne datoen godkjennes etter den gamle forskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå