Gå til innhold

Dumt spm, men hvilke felger passer bilen min ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg burde lest tråden om felger og hva som passer hva og dette gjorde jeg, men ble ikke mye klokere!

Jeg fant ut dette :

BMW 3-serie 98-E46-3/D

PCD:5-120

ET:42

HUB SENTER:72,5

Bolt mutter:B 12x1,50

har ingen peiling på hva dette står for!

Vil gjerne kjøpe meg noen alpina felger, gjerne brukt men da må jeg jo vite om de passer og om bilen vil gå greit med det!

Jeg har funnet ut at jeg vil ha 18" eller 17"

det er egentlig det jeg kan om dekk/felg, og at 235 er bredde og 45 er profil, disse tallene ser jeg også for meg er pent, men kanskje jeg burde ha 225/45 forran ?

er en kar som selger noen felger og har oppgitt dim slik : Alpina 8,5x17 og 10x17. vil dette passe ? og hva betyr dette, har skjøt at det er 17 tommerne!

som sagt jeg aner ikke hva jeg snakker om :P

så om noen kan hjelpe meg ?

Jeg eier en BMW E46.

Felgen på bilde har ingen ting med saken å gjøre

5fiizw8r97knd7g371ns.jpg5scdj4rky7m1u63lrofy.jpg

Skrevet

Nå har jeg kun hatt 5 serie BMW, men en ting jeg si at du må passe på og det er rett ET på felgene slik at det er ikke altfor store avvik. Boltesirkel må være lik, men på BMW/Alpina er det enten 4x100 eller 5x120. En annen ting er at jeg har mine tvil om at 10 toms felger kommer til å gå på en standard e46 uten valsing.

Spør selgeren hvilken BMW felgene kommer fra og hvilken ET de har, så har du nok å gå på :)

Skrevet

5X120 har jeg, hva mener du med 10toms felger de han selger er jo 17? ET må være helt lik ? er ikke ET det samme som impress? isåfall står det 42(mm, tror jeg )

Skrevet

10 tom her er bredden, det får du ikke på uten eventuelt mye valsing.

ET= innpress, ja, må ikke være helt lik.

De felgene det her er snakk om kommer fra en 5 serie.

Skrevet

om de felgene du tenker på kommer fra en 5 serie så må du bare glemme de. Det går ann å kompensere litt med spacer når ET/innpresset er litt høyere, men ikke når ET er så mye lavere.

Skrevet

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=16376

Er bare å gå inn i den tråden og scrolle gjennom, så ser du sjapt hva folk har fått på sine E46. Et annet tips er at GS bildeler har ganske fine tilbud på felg, felgpakker med dekk pluss lagersalg på felg. Absolutt verdt å sjekke ut som et alternativ til brukt siden det er ofte man får ikke 100% det man forventet med tanke på kast/slitasje på brukte felger :)

Skrevet
tror dere disse felgene vil passe ?

ET46

8x17" forran 225/45-17

9x17" bak 245/40-17.

Har 8,5 toms framme og 9,5 bake på min E36 med ET40 framme og ET45 bake med dekk som er 235/35R19. Måtte ha 10mm spacer framme og 5mm bake, men så er hjulbuen valset på bilen, å det er kun hjulene framme som tar borti når jeg svinger helt over. I tillegg så er bilen senket litt. Men er litt annerledes på E46, men vil tru de passer, men må sikker ha spacer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...