Kjexx Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Å ja, da er det bra da. Tror ekspanskjonstanken er ødelagt siden biler maser om check coolant level hele tiden. Jeg har byttet føleren i tanken, men når jeg byttet den fant jeg plastikkbiter i ekspansjonstanken...
D.Toft Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 såpass. plastikkbiter er ikke bra. da er det bare å tømme systemet da, og få ut driten. man vil ikke ha plastbiter som flyter rundt i systemet.
Kjexx Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Har lyst til det.. Men det er så inn i helvete vanskelig å få luftet driten.. Tar jo 2 mnd.. Egentlig skulle det vært Grunnkurs i lufting av m50 og m52 systemer..
D.Toft Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 jeg bruker denne http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/10/14 og løfter fronten HØYT så luften stiger av seg selv. fort gjort, aldri hatt trøbbel
Kjexx Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Men hvordan får jeg tømt systemet helt da? Skru av slangene?
D.Toft Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 når jeg skal tømme og spyle ett system: løsner slangene fra radiator, tar ut termostat og finner hageslangen og spyler MOTSATT vei av der vannet går, altså inn termostat hullet, da får en spylt ut mye dritt
LK Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Tror jeg ville skrudd av begge slangene til motor,tatt av termostathus og selve termostat og kjørt på med hagelslangen. Motsatt vei av sirkulasjonen. Gjorde det på min når jeg byttet fra blå til rød frostvæske,kom endel gugge ut Ang. den vifta som går ujevnt er jeg litt usikker,mulig det er gåen viskose og luft i systemet. Jeg skrur av slangen som sitter øverst på radiatoren og fyller frostvæske nedi der før jeg begynner med luftingen,sparer litt tid på det.
Kjexx Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Skal få gjort det der om det er en dag med sol.
LK Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Samme metode jeg bruker,funker bra. Eneste er at jjeg som sagt fyller nedi slangen før jeg begynner hvis systemet har vært helt tømt. Sist jeg gjorde dette fikk jeg fylt 1 liter nedi der enda ekspansjonstanken var full..
D.Toft Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 fyller du ned i motoren da? eller inn i radiator?
Kjexx Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Joa jeg skjønner jo den lufte metoden der, men det er vel noe rægggærtriks som funker ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå