Gå til innhold

Vanntempmåler fungerer ikke - M50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E34 M50B25 der vanntempmåler ikke fungerer.

Vet at den svarte føleren går til instrumentet.

Har ohma sensoren, den fungerer. Har testa instrumentet i en annen bil, og det fungerer.

Føleren er to polet. Går begge ledningene opp til instrumentet, eller er den ene jordet?

Noen som vet dette?

Satt multimeteret i diodetest og fant igjen den ene ledningen oppe i kontakta i dashboardet.

På forhånd, takk for svar.

Skrevet

Forrige eier byttet motor fra M50B20 til M50B25.

Bilen er en 1994 mod, så den ble vel levert med Siemens styring orginalt.

Motoren regner jeg med er fra før 1992 siden den er uten vanos og med Bosch styring

Jeg tok instumentet fra en annen bil jeg vet fungerte, og satt det over i min, men det fungerte ikke.

Det var fra en bil med Siemens ledningsnett, og der er tempføleren 1 polet.

Det var en liten blå boks (1*1cm) på instumentet. Det sto siemens på begge instumentene.

Kan det være at jeg må ha tak i instument fra bil med Bosch styring?

Skrevet

Jeg husker jeg måtte bytte temp føler under motor bytte fra b20 simens styring og ledningsnett, til b25 bosch styring og ledningsnettt. Husker jeg ikke feil var den ene svart og den andre blå.

Skrevet

Det er riktig.

En blå til venstre, som går til hjernen, og svart til høyre som går til instrumentet.

Men det er byttet til de riktige på min. Ganske sikker på det.

Men jeg finner bare igjen den ene ledningen oppe i kontakta i dashboardet.

Glenno: Byttet du instrument?

Skrevet

Nei bytet ikke. Ta kontakt med Azeton her inne, mulig han husker litt mer spesefikk rundt dette. Jeg tror grunnen til at jeg ikke brukte fra b20 var ledningsnettet (orange på b20 om jeg ikke huske feil?).

Skrevet

Under innsuget finner du en kontakt merket VDO. Du skal hente denne fra en M50B20 vanosmotor for at temp.måleren i instrumentet ditt skal virke. Dette gjorde jeg da jeg byttet motor i min.

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg sa vanosmotor...!? En må selvfølgelig hente sensor fra samme motor som opprinnelig satt i bilen. Så bra du fant ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...