Daniel.B

Medlem
  • Innholdsteller

    332
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Daniel.B

  • Rang
    Major

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Hyggelig å høre! Ja, ser man må trikse litt med mellomakselen. Takk for at du sier i fra. Er på utkikk etter M3 diff, aksler og mellomaksel evt komplett bakstilling. Så gi et vink om dere vet om noe til en kurrant pris. Det er mest sannsynelig sveist kronhjul på min, så det frister mest å gå for M3 diff. Også med tanke på grøvre drivaksler.
  2. E92 335 Ligger tråd i prosjektdelen av forumet
  3. Synes den tok seg godt ut. Skal absolutt vurderes!
  4. Takk for godt svar! Ja, det var ingen studentpris på den spaken der. 😅 Men det er fint å ha opplegg som er stumt og gjerne også litt høyt. Hvilken høyde har du og har du gjort noe med girkassefester/motorfester?
  5. Den girspaken så fin ut! Er du fornøyd? Hva koster slikt?
  6. Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Litt oppdatering gutter. Fikk klemma 1rn gjennom EU kontroll, men den har nå pådratt seg noen varsellamper og mister litt motorkraft til tider. Har også fått ordna litt med 335n nå i dag. Tenkte å renske opp litt i innsugsportene. Bestilte 3D printa adapter fra Tyrkia i høst. Det ble borte i posten ei god stund, før det plutselig dukka opp. Fikk ikke no greie på blåsinga med valnøttskall. Korninga var for stor for sandblåseren jeg hadde tilgjengelig. Prøvde så å gjøre reint ved god gammeldags mekanisk skraping. 😅 Endte opp med å glassblåse. Litt av problemet var at jeg ikke fikk modifisert dysespissen, slik at jeg ikke kom skikkelig til. Men dette er godt nok. Fikk rensket opp mye her.
  7. Daniel.B

    BMW dieselmotorer

    Testet litt nå i kveld. Feilkode P0237 lå i minnet, men klarte ikke å fremprovosere den igjen etter en prøvetur. Problemet vedvarte riktignok. Leste av verdier under kjøring og det ser greit ut. MAP sensor leser 1,5 bar ved fullt øs. Kan det likevel være noe tull med den?
  8. Daniel.B

    Min E46 M3

    Meget godt arbeid her! Tenker den blir tight og fin nå.
  9. Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Så over til noe helt annet. For å holde litt liv i tråden selvom det ikke er helt relevant. 😃 Har vært en lang eksamensperiode nå og ble så rastløs på slutta at jeg endte opp med å handle den brakka her. 04 118D. Aldri sett på 1 serie på Finn før, men fikk den billig og da vet dere hvordan det er. En av grunnene til at den var billig var at den hadde havarert for forrige eier. Etter 2 min feilsøking viste det seg å være en ødelagt drivknute. Hatt litt service på bremsene. Den elektriske baklukebrytern hadde tatt føyka så måtte bryte luka opp fra innsiden og bytte brytern. Funker fint nå. Hørte det romla i ene lageret ved å dra rundt på det, så fikk tak i dette billig fra en som hadde liggende. En lek å bytte slikt. Motoren fikk også litt service. Byttet også dieselfilter, olje og oljefilter. Er det en ting som er sikkert med bruksbiler er det at de sjelden får pleie, så man må trå til litt når man først er i gang. Tok av innsuget for å ohme glødepluggene. Det så bra ut. Pleier gløderele å bli dårlig på disse? M47N2 motor i denne forresten. Skrapa reint det verste i de øverste innsugskanalene.
  10. Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Var på etterkontroll den 18 desember. Brukte 3 uker på å få tak i COC på bilen og klarte til slutt å oppdrive dette kvelden før jeg skulle på kontroll. 😅 Dette gikk fint og jeg har nå betalt dyre dommer i avgift, så nå skal det være på stell.
  11. Daniel.B

    BMW dieselmotorer

    Klarer jeg å lese av koder med utstyr fra Biltema?
  12. Hei! Trenger litt råd ang en 04 E87 118D (M47T2 motor). Sliter med at den mister turbotrykk/går i nødmodus da den får driftstemp. Om jeg da stopper og starter igjen, vil den gå som normalt en liten stund igjen. Tips til hva dette kan være og hvordan man bør gå frem? Skal nevnes at jeg har byttet luftfilter, dieselfilter, rengjort EGR/ innsug/ innsugskanaler for koks og rengjort MAP sensor. Alt dette ble gjort før jeg prøvekjørte bilen, men hører nå fra forrige eier at han også har opplevd dette.
  13. Daniel.B

    BMW dieselmotorer

    Hei! Ser det er mange med mye erfaring så prøver meg her. Har fått tak i en 04 E87 118D (M47T2 motor). Sliter med at den mister turbotrykk/går i nødmodus da den får driftstemp. Om jeg da stopper og starter igjen, vil den gå som normalt en liten stund igjen. Tips til hva dette kan være og hvordan man bør gå frem? Skal nevnes at jeg har byttet luftfilter, dieselfilter, rengjort EGR/ innsug/ innsugskanaler for koks og rengjort MAP sensor. Alt dette ble gjort før jeg prøvekjørte bilen, men hører nå fra forrige eier at han også har opplevd dette.
  14. Daniel.B

    1974 BMW 2002 Turbo

    Å fyttekatta. Det står respekt av å gjøre ting såppas nøye.
  15. Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Neida, skal ikke undervurdere de. Hvor bør man titte etter slik M3 bakstilling? Har svingt meg litt rundt igjen. Avla eksamen i går, så var det rett hjem å skru. Her lå Supersport Black Evolution settet klart. De gamle Monroe bakdemperne var helt sluttkjørt, så det blir fint med noen nye. Oppdaget så at den ene skåla bak var opprustet. Begynte å få dårlig tid utpå kvelden og 4-hjulskontroll tidlig morgen etter, så måtte smi litt. Fikk sammen bilen og justert høyden sånn tålig. Så var det justering av hjulvinkler rett før jeg dro til Vegvesenet. Kontrollen gikk forsåvidt greit. Den var ørlite for lav bak ved hjulbue til navsenter, men han skulle ikke slå seg vrang på det. Men kontrolløren var ikke fornøyd med informasjonen (eller mangel på informasjon) i det danske vognkortet, og godkjente derfor ikke bilen. Jeg må da få tak i samsvarserklæring/COC til denne bilen. Jeg har ikke klart å komme i kontakt med BMW Norge enda ang dette. Er det noen andre som kan skaffe dette? Jeg trengte ikke bilen på neste kontroll, så den ble satt til vinterlagring.