Gå til innhold

Chipping av 2014 335iX


Baadsvik1
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har kjøpt en 335iX hvor garantien snart løper ut. Jeg er ivrig etter å få gang på tuning, men er ikke helt sikker hvilket tuning selskap/leverandør jeg skal bruke.

For øyeblikket har jeg ikke bekreftet om denne har EWG eller PWG, men mest sannsynlig EWG mtp når bilen er produsert. Så snart dette er bekreftet så bestiller jeg downpipe, charge pipe og oppgradert intercooler. Da burde alt være klart til stage 1 og evt stage 2 i fremtiden. 

Tidligere har jeg hatt BSR chip på en Audi A5 2.7TDI. Var veldig fornøyd. Hvis noen har erfaring med MHD så er jeg veldig interessert i høre om dette. Med MHD så kan jeg tune bilen via laptop eller mobil, justere burbles og monitorere masse greier. Jeg fikk med PPC når jeg chippet min Audi, men får ikke dette til min bil såvidt jeg ser (?). Andre alternativ jeg er klar over er ESSAutopower eller Rune Helleland AS (Mekonomen)

Forslag og tips mottas med stor takk :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Bootmod3 er også en kandidat jeg glemte å nevne. Har lest litt om Bootmod3 vs MHD, og det virker som MHD har mer fornøyde brukere/kunder. Skal lese litt mer. Å ha muligheten for å bytte map, burble mm er mer fristende enn å måtte kjøre til noen som tar seg betalt for hver endring. 

F80 M3 ja, rå bil :) Hvilken effekt har du nå med bootmod3?  

En ting til: Hvilken kabel bruker du fra mobil/laptop til OBD? Hvor kan jeg få kjøpt en? 

Endret av Baadsvik1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trykt anbefale MHD. Spess nå hvor de har den ENET trådløst adapteren sin. 8 sek å bytte maps, 2-3 min på full installasjon. BIlen er som org, men bare med mer futt over hele linja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror valget står mellom MHD og BM3. Har som nevnt god erfaring med BSR, men liker friheten MHD og BM3 gir.

Hvor har du/dere kjøpt ENET kabel? 

Edit: Bestilte kabel på eBay nå, har det ikke travelt :)

 

Endret av Baadsvik1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er fornøyde med MHD. Veldig kjekt å kunne logge, slette feilkoder/ resette parametere og følge med.

Men kast den ebay kabelen og kjøp det nye trådløse adapteret! Min kina kabel krasja halvveis inn i lasting av nytt map...👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei igjen,

Har nå installert downpipe, intercooler og chargepipe. Jeg merket umiddelbart etter downpipe installering at bilen ikke gikk som den skulle. Ved pådrag så "henger" den igjen før den plutselig drar igjen. Jeg håpte dette skulle gå bort når jeg installerte stage 2 BM3, men dessverre ikke.

Så jeg har nå en bil med nyinstallerte deler og tuning som jeg nesten ikke tør å kjøre. Første, andre, fjerde og femte gir går som faen, men 3 og 6 mangler tydelig effekt. Jeg har også feilkode på drivetrain som ikke går bort, og bilen går i en mild "limp" mode. I tillegg så gir bilen beskjed om overoppheting når den står på tomgang over litt lengre tid, men forsvinner når jeg kjører. 

 

Folkens, jeg hadde satt utrolig stor pris på hjelp her. Kan det være downpipe ikke er installert skikkelig? Tennplugger? Feil med tuning? 

Blir nok til at jeg leverer inn bilen og informerer om alt som er gjort på den og hva problemene er, men frykter dette kan koste meg stort i feilsøking osv. 

Vedlagt er feilkodene på bilen. 

 

Mvh

Espen

BMW feilkoder.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forhørt meg med gutta bak BM3. Fått inntrykket over at support derifra er rimelig bra. De kan se på feilkodene og evnentuelt råde deg videre. 

Ellers kan jeg skyte inn at på ZF8HP så er momentbegrensningen størst i 3. & 6. gir, derav følelsen av at den går mye bedre i de resterende girene. Xhp flash endrer dette om man skulle ønske det :)

1887237158_Screenshot_20200611-130739_SamsungInternet.thumb.jpg.6aa9095e6c6f3f232d50f5ed7ef2e201.jpg

 

https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en feilkode på el-vifte. Det kan ha en sammenheng med overopphetting på tomgang. Når du begynner å kjøre så har ikke viften så mye å si lenger, du får nok luft og bilen er ikke overopphettet lenger. Har du husket å koble alt på plass igjen?

Ellers har du fått et svar over angående girkassa som peker i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...