Daniel.B Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Har en E34 M50B25 der vanntempmåler ikke fungerer. Vet at den svarte føleren går til instrumentet. Har ohma sensoren, den fungerer. Har testa instrumentet i en annen bil, og det fungerer. Føleren er to polet. Går begge ledningene opp til instrumentet, eller er den ene jordet? Noen som vet dette? Satt multimeteret i diodetest og fant igjen den ene ledningen oppe i kontakta i dashboardet. På forhånd, takk for svar.
Daniel.B Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Forrige eier byttet motor fra M50B20 til M50B25. Bilen er en 1994 mod, så den ble vel levert med Siemens styring orginalt. Motoren regner jeg med er fra før 1992 siden den er uten vanos og med Bosch styring Jeg tok instumentet fra en annen bil jeg vet fungerte, og satt det over i min, men det fungerte ikke. Det var fra en bil med Siemens ledningsnett, og der er tempføleren 1 polet. Det var en liten blå boks (1*1cm) på instumentet. Det sto siemens på begge instumentene. Kan det være at jeg må ha tak i instument fra bil med Bosch styring?
Glenno Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Jeg husker jeg måtte bytte temp føler under motor bytte fra b20 simens styring og ledningsnett, til b25 bosch styring og ledningsnettt. Husker jeg ikke feil var den ene svart og den andre blå.
Daniel.B Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Det er riktig. En blå til venstre, som går til hjernen, og svart til høyre som går til instrumentet. Men det er byttet til de riktige på min. Ganske sikker på det. Men jeg finner bare igjen den ene ledningen oppe i kontakta i dashboardet. Glenno: Byttet du instrument?
Glenno Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Nei bytet ikke. Ta kontakt med Azeton her inne, mulig han husker litt mer spesefikk rundt dette. Jeg tror grunnen til at jeg ikke brukte fra b20 var ledningsnettet (orange på b20 om jeg ikke huske feil?).
Daniel.B Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Hva mente du nå? Kontakta bak på instrumentet? Det er en blå og en gul kontakt i begge bilene mine. Skal høre med han, takk for tips.
Glenno Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Nei, selve temp føleren som sitter i motorblokka.
kje Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Under innsuget finner du en kontakt merket VDO. Du skal hente denne fra en M50B20 vanosmotor for at temp.måleren i instrumentet ditt skal virke. Dette gjorde jeg da jeg byttet motor i min.
Daniel.B Skrevet September 15, 2012 Forfatter Skrevet September 15, 2012 Tok tempsensoren fra en 520 med M50B20 uten vanos med Siemens styring, og måleren våknet til live. Sensorern var gul.
kje Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Vet ikke hvorfor jeg sa vanosmotor...!? En må selvfølgelig hente sensor fra samme motor som opprinnelig satt i bilen. Så bra du fant ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå