steinsus Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Hola ! Jeg har en Schrick 304 kam til M10 som jeg gjerne vil bytte med noen i en 292 kam. 304 kammen er perfekt til suge trimm / datasprut eller forgassertrimming. Jeg må ha en 292 helst Schrick til mitt Turbo bygg av M10 i en 02...... Noen som ønsker og hjelpe meg med et slikt bytte ?? Vh. Stein tlf 99310944 steinsusrud@gmail.com
steinsus Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 304 kammen kan selvsagt selges også, så kan jeg kjøpe meg en ny..
BjornKarlqvist Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hola !Jeg har en Schrink 304 kam til M10 som jeg gjerne vil bytte med noen i en 292 kam. 304 kammen er perfekt til suge trimm / datasprut eller forgassertrimming. Jeg må ha en 292 helst Schrink til mitt Turbo bygg av M10 i en 02...... Noen som ønsker og hjelpe meg med et slikt bytte ?? Vh. Stein tlf 99310944 steinsusrud@gmail.com Nu förstår jag inte riktigt?? du vill alltså ha en kam "292"som öppnar mindre och fungerar sämre än 304 kammen till ett turbo bygge?? förklara varför är lite nyfiken..?? jag har haft 304 kammen till min gamla m10 på 500hk å den fungerat kanon.. jag har en schrink 328/328 kamm vilket är den näst vassaste kam som schrick har gjort å ska fungera riktigt riktigt bra på m10 med turbo då du får lite "korsdrag" å får en lite större turbo att spola snabbt. den tillverkas inte längre.. mvh b
Espen02E30 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Tipper han bytter til 292 fordi da slipper han å frese ut spor i opplagringen så knasten på kammen kommer igjen..
steinsus Skrevet September 17, 2012 Forfatter Skrevet September 17, 2012 Jo Bjørn, det er som Espen skriver samt at jeg ble fortalt at jo nærmere null overlap kammen har jo bedre er det for turbobygge, og her er det ikke plan om mer enn 300hk (eller 180hk på papiret da) siden denne er til gatebruk, og med en 292 kam så får man litt hissigere gange men samtidig bra skyv fra lavt turtall. Så om man ser på kurvene til Schrink så er etter min mening 292 kammen veldig rett for turbo bygge til gate bruk. Men jeg er veldig åpen for forslag til løsning her, slik det ser ut nå blir det orginal kam om ikke noen vil bytte eller kjøpe 304 kammen min.
JE Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hvis man vil ha en motor med greit med krefter under 4000 rpm, så skjønner jeg hvorfor du går for en litt snillere kam enn 304. Jeg merka ganske stor forskjell når jeg bytta fra z55T (284 grader) enem til 304 schrick på min m10. Men nå er jo den 1,8L så det er jo dårligere bånndrag i utgangspunktet... En annen ting er at M10`n liker å gå litt feitere med 304. Har vanligvis pleid å ligge på 14-14,5 i afr på lavlast og crusing, nå må den ned i 13,8-13,7 for å gå pent. Har ikke fått justert annet enn tomgang og lavlast til nå, gjenstår å se hvordan det blir litt høyere opp i registeret Ikke meningen å sabotere tråden
steinsus Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Bare nyttig info det der Jørgen Har noen en Shrink 292 kam til salgs så gjerne ta kontakt også. Ja også har jeg denne til salgs da, så det blir mer cash og handle greier for, samt at jeg trenger plassen: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=210897&start=15 Ferdig godkjent med skilter, bare å kjøre
BjornKarlqvist Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Hvis man vil ha en motor med greit med krefter under 4000 rpm, så skjønner jeg hvorfor du går for en litt snillere kam enn 304.Jeg merka ganske stor forskjell når jeg bytta fra z55T (284 grader) enem til 304 schrick på min m10. Men nå er jo den 1,8L så det er jo dårligere bånndrag i utgangspunktet... En annen ting er at M10`n liker å gå litt feitere med 304. Har vanligvis pleid å ligge på 14-14,5 i afr på lavlast og crusing, nå må den ned i 13,8-13,7 for å gå pent. Har ikke fått justert annet enn tomgang og lavlast til nå, gjenstår å se hvordan det blir litt høyere opp i registeret "MIN" gamla 304 kamm du kör med nu ja! hi hi tror de blir fint snurr i maskinen snart när fått justert lite mer.. men snart är de dags att komma förbi mig och va med å skruva lite Här har de spårat ur igen, skrotar mitt gamla grenrör som fungerar såååå bra och är helt avstämt och ska bygga helt nytt nu... he he Ikke meningen å sabotere tråden
steinsus Skrevet September 26, 2012 Forfatter Skrevet September 26, 2012 Hmm, opp igjen, har forresten mye annet til M10, 02 og e21 liggende også om det er noen som trenger noe. Bl.a: komplette demperbein til e21 323i -> kr 1000,- for sett med alle fire eller bud, mener både fjærer og dempere var på. 02 tii motordeler : http://www.02classic.no/forum/viewthread.php?thread_id=2926 Har en e30 323i motor m/kabelnett og hjerne liggende også, kr 3000,- eller bud Ja, og jeg trenger fortsatt en 292 kam om noen har. Vh. Stein tlf 99310944 steinsusrud@gmail.com
steinsus Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2012 Da er 304 kammen solgt ! Har noen en 292 kam til salgs ?? E21 323ia'n er fortsatt til salgs, var på treffet med den forrige helg og alt fungerte perfekt på den, vedig morro faktisk. Vh. Stein
steinsus Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Skrevet Januar 3, 2013 opp igjen, har forresten mye annet til M10, 02 og e21 liggende også om det er noen som trenger noe. Bl.a: komplette demperbein til e21 323i -> kr 1000,- for sett med alle fire eller bud, mener både fjærer og dempere var på. 02 tii motordeler : http://www.02classic.no/forum/viewthread.php?thread_id=2926 Har en e30 323i motor m/kabelnett og hjerne liggende også, kr 3000,- eller bud M70b50 trimkammer: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=244817&p=2632034&hilit=v12#p2632034 Ja, og jeg trenger fortsatt en 292 kam til M10 om noen har, og fjærtårnstag e21 foran og bak. Vh. Stein tlf 99310944 steinsusrud@gmail.com
635csi Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Har du komplett bakstilling m/skivebrems til E21? Evt. kun bærebroene bak, siden jeg går ut i fra at selve traversen er lik på trommel og skivebrems?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå