Vulturous Skrevet September 15, 2012 Skrevet September 15, 2012 Plutselig begynte bilen å gå veldig seint ned fra høyt turtall, om jeg gasser opp til si 5-6 tusen omdreininger i 2. gir, ta det kanskje 1-2 sekunder per 1000 omdreining å få ned turtallet igjen, til den kommer under cirka 3000, da synker turtallet som normalt. Evt setter jeg bilen i et høyere gir og slipper clutchen, da fyker turtallet kjapt ned igjen. Kan også sies det at den noen ganger (skjedd 4 ganger siden igår) dør ut når den får lavt turtall. Stopper i et kryss, så synker turtallet helt til 0. Er forresten en E39 520, 98 mod.
Vulturous Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 ingen som vet? fått tips om luftmassemåleren, men gidder ikke bytte om det ikke er noen flere som tipper det kan være det
krizz95 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 prøv å ta ut kontakten til luftmasse måler og se om det blir bedre, om det blir det kan det være den, om det ikke blir noe forskjell er det nok ikke den
ZhilleN Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Kan være en utrolig lett bagatel, gulvmattene i bmw har en tendens til og skli fremover og dytte på gasspedalen, sjekket det?
JTS77 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Høres for meg ut som tomgangsregularoren kan henge. Prøv å rense den å se om det blir bedre
Vulturous Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 hvor finner jeg tomgangsregulatoren? er rimelig fersk når det kommer til bil. skal teste de andre tipsene imorgen
JTS77 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Ikke helt den samme prosedyren for din bil men en meget god pekepinn på hva som må gjøres. Selve tomgangsregulatoren ser lik ut.
D.Toft Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 hatt samma greiene selv. ta en diagnose. tipper kam og eller veiv sensor etter eg byttet mine sensorer, så har den ikke hengt på turtallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå