Gå til innhold

Import av E39 535, lønnsomt?


buss62
 Share

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe meg en E39, og ettersom 535 med V8'er er ganske sjeldent i Norge, vurderer jeg å importere en fra Tyskland hvor det er vanligere med slikt motorvolum.

Leste rundt på internet og prøvde diverse kalkulatorer, etter en stund snublet jeg over noe som heter

"Alternativt beregnet bruksfradrag" (?)

Da jeg brukte en kalkulator for denne alternative måten, virket det for godt til å være sant.

Iforhold til den andre kalkulatoren jeg brukte først var prisen senket med rundt 100 000kr,-(sebilder)

08ubd78hggsw56s7zmu2.png

30of1l5vfdv9trw9wdhg.png

Lurer på om det er noen med erfaring innen import som har gjort noe slikt før som kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har importert et par biler selv de siste årene.

"Med den alternative beregningen blir bruksfradraget fastsett på et mer individuelt grunnlag. Bruksfradaget blir da beregnet som et forholdstall. Forholdstallet regnes ut ved å sammenholde kjøretøyets historiske nybilpris i Norge det året kjøretøyet ble registrert første gang (inflasjonsjustert historisk nybilpris) med den verdien motorvognen har som brukt i dag (tidspunktet for registreringen her i landet). Engangsavgiften reduseres da i henhold til dette forholdstallet."

Hvis du først velger alternativ beregning, så er det "no way back". Dette er bindene. Man har 15 dager på seg etter at man har betalt normal engangsavgift for å søke om alternativ beregning. Så mao. så må du først ut med full avgift, for så å søke om alternativ beregning etterpå.

Man kan regne ut alternativ beregning på forhånd, men da må man finne ut historisk nybilpris og gjeldende bruktbilpris. Hvis jeg ikke husker helt feil så har ditt nærmeste Tollkontor oversikt over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har importert et par biler selv de siste årene.

"Med den alternative beregningen blir bruksfradraget fastsett på et mer individuelt grunnlag. Bruksfradaget blir da beregnet som et forholdstall. Forholdstallet regnes ut ved å sammenholde kjøretøyets historiske nybilpris i Norge det året kjøretøyet ble registrert første gang (inflasjonsjustert historisk nybilpris) med den verdien motorvognen har som brukt i dag (tidspunktet for registreringen her i landet). Engangsavgiften reduseres da i henhold til dette forholdstallet."

Hvis du først velger alternativ beregning, så er det "no way back". Dette er bindene. Man har 15 dager på seg etter at man har betalt normal engangsavgift for å søke om alternativ beregning. Så mao. så må du først ut med full avgift, for så å søke om alternativ beregning etterpå.

Man kan regne ut alternativ beregning på forhånd, men da må man finne ut historisk nybilpris og gjeldende bruktbilpris. Hvis jeg ikke husker helt feil så har ditt nærmeste Tollkontor oversikt over dette.

Tusen takk for informasjon!

Basert på din egen erfaring, og ettersom i dette tilfellet er nybilprisen ganske høy, er dette noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sjekket hva disse ligger på i pris utenlands og her i Norge, men det er nok en del å spare på alternativ beregning. Men om dette lønner seg må man nesten regne seg frem til. Det beste er nok å få tilgang på den eksakte verdien motorvognen har som brukt i dag, og sette seg ned å regne på litt diverse biler.

Hvis du har mange spørsmål om dette vedr. import og er seriøst interessert i dette så kan du melde deg inn på en bekjent sitt import-forum, der får du gode svar.

www.importerbil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sjekket hva disse ligger på i pris utenlands og her i Norge, men det er nok en del å spare på alternativ beregning. Men om dette lønner seg må man nesten regne seg frem til. Det beste er nok å få tilgang på den eksakte verdien motorvognen har som brukt i dag, og sette seg ned å regne på litt diverse biler.

Hvis du har mange spørsmål om dette vedr. import og er seriøst interessert i dette så kan du melde deg inn på en bekjent sitt import-forum, der får du gode svar.

http://www.importerbil.no

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...