Finn1 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Har akkurat kjøpt 2000mod 320 ci. Manuell gearing. Kommer nok til å spørre litt her på forumet fremover - håper på bistand fra erfarene BMW-folk. Begynner med følgende: Motoren maler som en katt, ingen tikking eller feilslag/treghet. Men ved pådrag tar den seg en liten pause, bare et brøkdelssekund, ved ca. 4000 o/min. Deretter drar den videre som vanlig. Det lille lugget kommer på alle gear, og bare ved dette turtallet. Noen som har en ide ? Takker allerede for alle bidrag ! Finn1
monssen91 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Kanskje det er på tide at du smører gnistfangeren godt inn med sleggefett, slik at den fanger opp gnistene fra reimhjulet
Pesslaad Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hadde vann nedi noen av plugghullan på min 320i E36 med M50B20 vanos, og da lugget den, husker ikke om det var med bestemt turtall den lugget på. Men fikk blåst rein plugghullan å fikk kjørt pluggan rein og null lugging Vet ikke om det som er årsaken på din, men var iallefall det som var årsaken på min.
Vinland Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hei Hadde samme problem med min E-46 ett par år siden, dette er ikke noe helt ukjent problem hvis du googler litt. DME/hjerne på oppdateres ihvertfall. Jeg hadde bilen inne for tuning hos Flissundet Motor-service, da forsvant problemet.Du kan sikkert sjekke med din lokale BMW-forhandler og høre om de kjenner til problemet og evt kan programmere DME. Lykke til Jan
Finn1 Skrevet September 18, 2012 Forfatter Skrevet September 18, 2012 Takker for tips så langt. Vinland: Kan du si litt mer om DME ?
Vinland Skrevet September 18, 2012 Skrevet September 18, 2012 Hei DME er selve hjernen i bilen som styrer det meste av elektronikken. http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... onics.html Jan
Finn1 Skrevet September 18, 2012 Forfatter Skrevet September 18, 2012 Okay ! Mulighet for at en oppdatering av DME også kan fixe litt på sentrallåsen ? Den er virker nemlig litt her og der etter eget forgodtbefinnende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå