Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg er i praksis kun en telefonsamtale fra å handle meg en 2003 730d som har rett over 100k på telleren. Jeg skal så klart ta en grundig inspeksjon og prøvekjøre bilen, men hadde satt pris på om noen hadde noen gode tips etter hva jeg bør se etter på disse bilene. Har lest litt her og der på andre fora, men er lite norsk å spore (og diesel er ikke så vanlig utenfor Norge virker det som).

Denne bilen har det mest essensielle av utstyrslisten krysset av - tror jeg, men den mangler varme i rattet, logic 7, softclose og massasjeseter. Får den for ca. 300k, ser ut til at dette er ok pris ut fra hva andre annonserer bilene sine for.

Noen som har noen stalltips jeg bør notere meg før jeg ser på den? Takker for alle tips :)

Skrevet

Motoren er vel akkurat samme treliters maskin som står i 5- serien av samme årsmodeller. Velprøvd snurre med noen få, men potensielt dyre, kjente feilkilder. Jeg har 150.000 feilfrie kilometre med disse motorene og påstår feilfrekvensen er lav.

Første gen Idrive fikk mye kritikk for å være tungvint. Jeg synes det fungerer greit, men må innrømme at den oppdaterte med flere knapper er bedre.

Om du kjøper 02-03 mod har du ikke rustgaranti. BMW innførte 12 års rustgaranti f.o.m. 1. januar 2004.

Neppe den billigste bilen å drifte med mye førstegen teknologi og leamikk, men det har du vel tatt med i betraktningen allerede.

Skrevet

Kjøp heller facelift... 2004 mod... mye bedre idrive... pass på at ALT!! ALT ALT ALT!!! av det elektriske fungerer.. foringer, lekkasjer fra girkasse og bakkant av motoren... harde girskift... slitasje i lykter foran..f1 giringen funker som den skal... ingen skrape/pipelyd fra vinduene når du tar dem ned/opp...

dette er knallgode biler som DESSVERRE er rammet av elektroniske problemer... kjøp helst fra forhandler..og om du har midler og mulighet...kjøp facelift fra 2006... den er en del penere.. :)

Skrevet

Takker og bukker til dere begge :)

Jeg skal så klart teste hver eneste lille funksjon og duppeditt på den - hater ting som ikke fungerer eller later til å være upålitelig.

Har selv en E39 med M57, så motoren kjenner jeg til - på både godt og vondt. Har sett litt på 2004 og nyere, men her spretter prisen meget betydelig opp. I motsetning til en del andre så synes jeg faktisk hekken på preface er stiligere enn facelift, fronten derimot er finere på facelift.

Når det kommer til driftsikkerhet så må jeg så klart regne med reparasjoner og utbedringer før eller siden, men er greit om det meste kan gjøres selv (kan ikke helt se den store utfordringen), men delepriser og tilgang er kanskje en annen sak.

Får teste denne og gjøre opp en mening om den, har jo selvfølgelig ikke handlet ennå ;)

Skrevet

Updates? ;)

Vel, jeg reiste ned for å se på den. Bare et par ubetydelige kosmetiske ting jeg skal se på, men ellers ikke noe som betyr noe (så langt).

Bilen har "alt", inkludert Logic7 men mangler vifter i setene.

Nuff said: bilen står på min eiendom nå :D Takk for tipset wicky!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...