treogtredve Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Hva slags fett skal jeg bruke til smøreniplene under bilen ? Og hvor ofte trenger dem å smøres ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Hva slags fett skal jeg bruke til smøreniplene under bilen ? Og hvor ofte trenger dem å smøres ? Smørenipler? hvor sitter disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
treogtredve Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Ettersom jeg skal sette bort bilen snart for vinteren har jeg lest at det b.l.a. er lurt å smøre alle nipler. Så tilfeldigvis en nippel under oljeskift i dag og kom på det kunne være lurt å smøre disse. Husker ikke hvor jeg så den men var ikke langt fra girkassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Er ikke noe originalt fra BMW om det er smørenipler på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Ettersom jeg skal sette bort bilen snart for vinteren har jeg lest at det b.l.a. er lurt å smøre alle nipler. Så tilfeldigvis en nippel under oljeskift i dag og kom på det kunne være lurt å smøre disse. Husker ikke hvor jeg så den men var ikke langt fra girkassa.. Jeg har aldri sett en smørenippel på E21. Er ikke bare en luftenippel du så? Den kan du i tilfelle bare sause inn med en god rustløser (WD40 er ikke en god rustløser. Spray med noe som varer lenge), så slipper du kanskje å knekke den om du skal lufte en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Tipper at det var luftenippel til clutch du så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Ja, helt sikkert, slavesylinderen som sitter på venstre side av girkassa, med et rør tilkoblet samt luftenippel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
treogtredve Skrevet September 21, 2012 Forfatter Share Skrevet September 21, 2012 Det er nok helt sikkert en luftenippel, så nemlig ut som en helt vanlig smørenippel Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå