Vegipi Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Lurer på om noen har erfaring med høy til lav nivå omformer for å få signal kabel til forsterkeren. Har nå koblet boksen til bak høytalleren å det gir ekstrem dårlig lyd pga, må stille opp bassen så mye på stereoen for å få en del signal til forsterkeren, noen som går veldig mye utover de orginale høytallerene (mye skur). Det jeg lurer på da er om det er bedre å hente signal fra original subene som er under framsettene? Mvh Vegard! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Kva slags omformer har du? Kva slags forsterker har du? Du stiller på gain? Kva slags filterinnstillinger har du på forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegipi Skrevet September 21, 2012 Forfatter Share Skrevet September 21, 2012 Har denne omformeren: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo ... mer-31583/ Forsterker husker jeg ikke, men har hatt akkurat samme anlegg i en annen bil med vanlig spiller med utganger bakom spilleren. (spilte sykt godt) Gain står på fullt, bass booster på fullt(+18db elns), filteret står på LP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Du har selfølgeligt maks gain på omformeren og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Og kva slags anlegg har du? Er jo ikkje sikkert at bakhøgtalerene får frekvensene som suben trenger. (kan være eit filter der) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegipi Skrevet September 21, 2012 Forfatter Share Skrevet September 21, 2012 Du har selfølgeligt maks gain på omformeren og? Har på maks ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegipi Skrevet September 21, 2012 Forfatter Share Skrevet September 21, 2012 Og kva slags anlegg har du? Er jo ikkje sikkert at bakhøgtalerene får frekvensene som suben trenger. (kan være eit filter der) Veit ikke :/ men suben spiller jo litt, men må ja bassen på spillern på minus 6 for at ikke orginalhøytalerene skal skurre... Hadde vært greit lyd i suben om jeg kunne hatt bassen på 6+ Men det jeg lurer på et om det er sterkere signal i subene under settene i bilen? (orginalt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ikkjebra Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Og kva slags anlegg har du? Er jo ikkje sikkert at bakhøgtalerene får frekvensene som suben trenger. (kan være eit filter der) Veit ikke :/ men suben spiller jo litt, men må ja bassen på spillern på minus 6 for at ikke orginalhøytalerene skal skurre... Hadde vært greit lyd i suben om jeg kunne hatt bassen på 6+ Men det jeg lurer på et om det er sterkere signal i subene under settene i bilen? (orginalt) Ville vel trodd at de har satt inn et delefilter slik at bakhøytalerene ikke skal spille frekvenser under feks 80 og at subben ikke skal spille over, så jeg hadde nok gått for å omgjort det signalet istedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Du må koble deg på under setet. Det er der frekvensen du skal ha ligger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegipi Skrevet September 23, 2012 Forfatter Share Skrevet September 23, 2012 Du må koble deg på under setet. Det er der frekvensen du skal ha ligger Ok, da skal jeg prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegipi Skrevet September 23, 2012 Forfatter Share Skrevet September 23, 2012 Noen som veit om man kommer til uten å ta ut setene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå