Gå til innhold

Bytte EDC demper på E34M5 Touring!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skall bytte EDC demper bak på min M5 Touring. Bare lurte på om dette EDC systemet må luftes etter ett slikt bytte eller om det ikkje er nødvendig??

Noen som har erfaring med et slikt bytte? Rekner igrunn med det er likt på det fleste biler med nivåregulering men.

Skrevet

EDC justerer en elektronisk ventil i stempelet inni demper. Ventilen struper oljeflow gjennom stempel, og styrer som sådan hvor hard demper skal være (ihht fart/g-krefter/rattutslag).

Det er kun SLS som er hydraulisk, og SLS er forbeholdt bakdemperene. Husker jeg rett er alle M5 3.8 touringer utstyrt med dette.

Skrevet
EDC justerer en elektronisk ventil i stempelet inni demper. Ventilen struper oljeflow gjennom stempel, og styrer som sådan hvor hard demper skal være (ihht fart/g-krefter/rattutslag).

Det er kun SLS som er hydraulisk, og SLS er forbeholdt bakdemperene. Husker jeg rett er alle M5 3.8 touringer utstyrt med dette.

Stemmer nok at alle m5 touringer har de ja. Det rakkerene der koster 14909kr :P

Skrevet

Hehe, det er kostbare greier ja. Det er imidlertid et selskap i statene som selger originale slike på ebay for en nogenlunde grei pris. Har riktignok bare sjekket til E38, men vil tro de har til E34 M5 også.

Skrevet

Stemmer nok det. Jeg fant heller ikke touringdempere. Ihht. RealOEM bruker E34 540i samme dempere på enkelte markeder. Det kan jo være kjekt å vite om man skal lete etter deler i Statene, da de aldri fikk 3.8 M5en.

Skrevet

hmm. dette undersøkte eg med schmiedmann.dk i følge dem er det kun m5touring som har desse demperene.

Nå har eg fått bekreftet på bimmers forum at dette er selvluftende system:) greit og vite før en setter igang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...