Gå til innhold

BMW E36 318TDS Touring --> 1665ccm Diesel BiTurbo prosjekt

EDH_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke helt huske at jeg sa den ikke hadde noen mods. Men bilen er solgt og jeg skal ikke snakke ny eier opp i en situasjon han ikke trives med..

Men jeg hadde grusa deg på bane med den bilen ja.

Jeg har "grusa" mange langt mer motorsterke biler på bane, er ikke alltid effekten det står på ;) Også er det mye kulere å være en "underdog" å sparke ifra seg enn å ha det råeste utstyret og bli frakjørt av folk med en brøkdel av budsjettet :)

+ 1 :)

80% fører :)

En av instruktørene ved et BMW førerkurs for et par år siden på rudskogen kjørte jo filla av en e39 m5, med en e87 120d med tre passasjerer :wink:

Men jeg håper virkelig dere kjenner hverandre eller noe, og at dette er en intern greie som vi andre ikke skjønner :) Hvis ikke så er jeg flau på ditt vegne Kvasi :lol:

Men nok offtopic bullcrap, gleder meg til å se ny update av denne med twinturbo oppsett :)

Hvor langt skal du strekke strikken egentli?

Er dette egentli en hemmelig performance test av bunndelen på m41'n :wink:

Ja forresten, kom meg ikke iland ikveld likevel, helikopter ble kansellert. Så plinger deg iløpet av et par dager ang manifolden :D

Gleder meg til å skru dieselmotor selv jeg nå ;)

Har da kjørt fra e39 m5 med e30 318iS :P på gamle skogen da..

Var stian sørlie som kjørte 120d tenker jeg :) Var vel en blå e82?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering ja:)

Bilen går stadig greit, men har skrudd ned dieselpumpen fordi den lekker så mye trykk ut i kjølevannet ved hard belastning...Men har bestilt ARP bolter så når de ankommer er det bare å skru opp trykket til røyken forsvinner:D Forventet trykk blir oppimot 2.8 bar for å brenne opp all dieselen! Bilen går fryktelig godt på bare 2 bar, men brenner ikke all dieselen på dette trykket:D Så blir veldig spennende fremover!

Forventet leveringstid på boltene er treg, trolig midten av april:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering ja:)

Bilen går stadig greit, men har skrudd ned dieselpumpen fordi den lekker så mye trykk ut i kjølevannet ved hard belastning...Men har bestilt ARP bolter så når de ankommer er det bare å skru opp trykket til røyken forsvinner:D Forventet trykk blir oppimot 2.8 bar for å brenne opp all dieselen! Bilen går fryktelig godt på bare 2 bar, men brenner ikke all dieselen på dette trykket:D Så blir veldig spennende fremover!

Forventet leveringstid på boltene er treg, trolig midten av april:)

GOODSHIT!! :D Gler meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har da kjørt fra e39 m5 med e30 318iS :P på gamle skogen da..

Var stian sørlie som kjørte 120d tenker jeg :) Var vel en blå e82?

Ja da var vel du rett og slett en bedre fører enn han i m5'en da "my point exactly" :D

Sølvgrå e87 120D, og nei, ikke Sørlie :wink:

Spent på update her :)

Kom med bilder, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg er våken ja;) Bilen venter på ny toppakning, den solide fikk jeg ikke til å holde 100% tett...Selv med arp bolter! Så ny spesiallagd kobberpakning er under making og blir montert så fort det lar seg gjøre;) Nytt eksoshus til holseten er også på vei, så blir spennende! Bilen blir benket og kanksje lagt ut for salg;D

Har kjøpt meg en MB c 250tdt med om605 motor i, regner med ca 400hk holder i en bruksbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er våken ja;) Bilen venter på ny toppakning, den solide fikk jeg ikke til å holde 100% tett...Selv med arp bolter! Så ny spesiallagd kobberpakning er under making og blir montert så fort det lar seg gjøre;) Nytt eksoshus til holseten er også på vei, så blir spennende! Bilen blir benket og kanksje lagt ut for salg;D

Har kjøpt meg en MB c 250tdt med om605 motor i, regner med ca 400hk holder i en bruksbil:D

Hahah, fyfaen asså! du er helt rå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pris hadde du sett for deg da ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...