EDH_Performance Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hehe, blir noen lange dage på verkstedet ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Holdt på med bilen igår, og etter register byttet var kammen justert litt feil samt alt for tidlig innsprøytningstidspunkt! Har også byttet til m20 svinghjul så ød hullet i svinghjulet finns ikke, men brukte en kompis sin 318TDS og satte den på ød, og så merket vi av reimhjulet hans. Deretter fant vi ød på min motor og justerte inn kammen og pumpa...Kammen ble justert noen grader for tidlig, og etter justering av dieselpumpen så lader den nå 2 bar og spenner godt ifra:D Neste mod nå blir ombygging til m51d25 alu innsug! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 FILM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Holdt på med bilen igår, og etter register byttet var kammen justert litt feil samt alt for tidlig innsprøytningstidspunkt! Har også byttet til m20 svinghjul så ød hullet i svinghjulet finns ikke, men brukte en kompis sin 318TDS og satte den på ød, og så merket vi av reimhjulet hans. Deretter fant vi ød på min motor og justerte inn kammen og pumpa...Kammen ble justert noen grader for tidlig, og etter justering av dieselpumpen så lader den nå 2 bar og spenner godt ifra:DNeste mod nå blir ombygging til m51d25 alu innsug! Spenner nok ca som original E39 525dat I tillegg er det vell bare å få lempa på bedre manifold og Holseten, var jo ikke så imponerende den 25tds turboen, ihvertfall ikke med sprekt innsug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Moro at bilen er oppe og går med pumpa og slikt da. Bare å få ladet 3,5 bar, så blir det effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Har ikke filla peiling på diesel, men morro å lese om det du driver med. Helt tydelig at du kan sakene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Blir rett og slett gira på diesel bil når en leser slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Bilen gjør nå 0-100 på ca 9.6 sek, det er ett halvt sekund raskere enn 320i touring med 150hk og den gjør 80-120 på ca 7sek, det er raskere enn 328i touring:) For å ta 328i 0-100 må jeg nok ha litt mere pulver, men det kommer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Etter jeg justerte timingen på pumpen, så ble det ett lite klarings problem under det orginale innsuget....Så denne alda toppen ble byttet ut Med denne, nå har jeg masse klaring Ellers kan dere se hvordan det blir med m51d25 innsug Forskjell på standard plas innsug og alu innsug Får meg tig apparat idag, så skal sveise sammen innsuget ikved:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Helt orginal 90hk TDS:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Da er nytt innsug bygd! Ble meget bra og endelig så kan jeg lade det den turboen er god for! Grunnet sprekk i plast innsuget makset den ut på 2 bars trykk:( Måtte endre på to av flensene, da 318tds ikke har samme boltmønstert på innsuget som m51 motoren...Nå skal innsuget prøves ut, så shines opp med svart krympelakk for orginalt utseende:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy91 Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Tøft prosjekt! Hvor mye trykk kan du kjøre med orginal innmat? Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Tøft prosjekt! Hvor mye trykk kan du kjøre med orginal innmat?Andreas Har ikke snøring! Og tror ikke mange heller vet...Tror det er ytterst få som tenker på å trimme en 318tds;p Har kjøpt meg ett stempel og en råde som skal inspiseres, får ihvertfall ett lite inntrykk av hvor mye det kan tåle! Får lada til det rasar:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy91 Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Tøft prosjekt! Hvor mye trykk kan du kjøre med orginal innmat?Andreas Har ikke snøring! Og tror ikke mange heller vet...Tror det er ytterst få som tenker på å trimme en 318tds;p Har kjøpt meg ett stempel og en råde som skal inspiseres, får ihvertfall ett lite inntrykk av hvor mye det kan tåle! Får lada til det rasar:D Det mangler en liker knapp her.. Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå