Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkje jeg skulle lage min første prosjekt tråd.

prosjektet vill vare en liten stund da jeg lever på en vanlig lønn.

Jeg kjøpte meg en S50 med rådebank for 18 Tusen.

Den får nå en full overhaling og blir satt sammen som orginal.

Det som er gjort til nå er:

Rengjort

Lakkert

Honet

Nye stempelringer

Slipt ventiler og seter

Veiva ble levert til sliping, men den har de klart og rote bort så de er på leiting etter ny veiv til meg. Håper det ikke skal ta for lang tid.

e93f597h59ef00f20u5u.jpg

0tpa7hf7g8yspk39bdrz.jpg

Lakk og pussing gjør susen :-)

jzaxtxrhvr6wj3hd60hb.jpg

Ikke lett og få helt rent

1g6j6uir217mrz0g0xoh.jpg

Men det gikk etter 6 timer i delevask med noe sterk såpeblanding

gdvyoy3daax7bp4fdbkg.jpg

xaffduwxwbdcsm05kr13.jpg

t9tk0rkhfzyts07iqo8o.jpg

digrqubp6t1hl4r8hffl.jpg

1jl86tl80lphocfvo617.jpg

t2mqcf2rsrz8ufeap7ou.jpg

Sandblåst og slipt:

61iszkpus0ihr6yursa2.jpg

bstgwoijwr3d2e3ukv60.jpg

Nye ringer

1s5tdvef9ux29xp8kip5.jpg

Montert i blokka

9x8undke8lmtt3d3xp7q.jpg

På mandagen kjøpte jeg bilen jeg vill bruke. sitter Is motor i den nå.

i2aawcpzae6fehlc7tqw.jpg

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Såg bra ut:-), ja er dyrt har jo pussa opp coupe'n min i vinter, link til den i signaturen.. og har vert veldig nøye full mottor overhaling med lager ringer ventilslip osv alt av føringer bremser hjullager osv osv blir sinnsykt dyrt... fikk faktisk en touring her om dagen jeg og:-), dog bare en 316 men sitter m50b25 i den:-), sportskinnteriør kjørecomputer abs skiveunderstell svart taktrekk osv:-) så de blir vinterbilder i år:-) såg veldig grei ut bilen og da??:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

bilen ser ikke så verst ut egentlig.

Jeg leverte veiva til et firma her jeg bo. og han hadde ett innbrudd kort tid etter. så han leverte en ana veiv og trodde den var min. det gikk nesten 1 år før den kom tilbake da jeg klarte og si det ikke hastet. og da den kom tilbake så jeg jo at det var feil veiv.

men jeg syntes det er litt rart at de stjeler en veiv med bank.

så håper han får tak i en veiv nå snart :-) etter mye frustasjon og mas :-/

Skrevet

Liten oppdatering.

jeg var så heldig og fikk en 325 IX som var polsk og vraket for mange år siden. tenkte at det var kjekt og bruke diff fra den da det er sperre og alt orginalt.

men nei da. var bytta til liten åpen diff på den.

så da er jeg på leiting etter stor diff igjen :-) Noen som har ?

Skrevet

Mye flott arbeid her. Men skal virkelig ventilene på S50 ha så stor slipt anleggsflate?? Virket litt mye spør du meg... Men jeg vet heller ikke hva specs/toleranse er på S50 da, det virket generelt mye slipt bare...

Skrevet
Mye flott arbeid her. Men skal virkelig ventilene på S50 ha så stor slipt anleggsflate?? Virket litt mye spør du meg... Men jeg vet heller ikke hva specs/toleranse er på S50 da, det virket generelt mye slipt bare...

ventilene er ikke slipt så mye som det ser ut som :-) slipte først 30 grader. så slipte vi 45 grader på toppen etterpå for og få bedre flow. men eksosventilene hadde alle rede den 45 graderen så ble bare sånn på innsugs siden.

Skrevet

Ja, jeg ser jo at det er to forskjellige kutt. Men det såg ut som at det var slipt litt mye ned mot tallerken-kanten. Det skal jo være litt "gods" igjen før kant på tallerken for avledning av varme for å unngå feks brenning av ventil. Men for all del, S-motoren har jo alltid vært et smykke at et design - med toleranser maxet langt ut mot grensene til galskap. Så de har gjerne valgt å gå for at spylinga kjøler godt nok selv om tallerken-kanten er minimal...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...