bjornar-a Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Tenkje jeg skulle lage min første prosjekt tråd. prosjektet vill vare en liten stund da jeg lever på en vanlig lønn. Jeg kjøpte meg en S50 med rådebank for 18 Tusen. Den får nå en full overhaling og blir satt sammen som orginal. Det som er gjort til nå er: Rengjort Lakkert Honet Nye stempelringer Slipt ventiler og seter Veiva ble levert til sliping, men den har de klart og rote bort så de er på leiting etter ny veiv til meg. Håper det ikke skal ta for lang tid. Lakk og pussing gjør susen Ikke lett og få helt rent Men det gikk etter 6 timer i delevask med noe sterk såpeblanding Sandblåst og slipt: Nye ringer Montert i blokka På mandagen kjøpte jeg bilen jeg vill bruke. sitter Is motor i den nå.
tommyheimberg Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Ser bra ut:-), kult med Touring og grom mottor:-) ser du Gøril nøye til verks og.. fortsett med masse plate og masse bilder:-), jeg følger med:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
bjornar-a Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 ja dette er morro. men dyrt når man prøver og være nøye. bilde av bilen her og nå
Mikael-B Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Klarte motorverkstedet å rote bort veiva di?!?
tommyheimberg Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Såg bra ut:-), ja er dyrt har jo pussa opp coupe'n min i vinter, link til den i signaturen.. og har vert veldig nøye full mottor overhaling med lager ringer ventilslip osv alt av føringer bremser hjullager osv osv blir sinnsykt dyrt... fikk faktisk en touring her om dagen jeg og:-), dog bare en 316 men sitter m50b25 i den:-), sportskinnteriør kjørecomputer abs skiveunderstell svart taktrekk osv:-) så de blir vinterbilder i år:-) såg veldig grei ut bilen og da?? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
tommyheimberg Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Sinnsykt fin farge btw:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
M3 Yngve Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Morsomt med turing Virka som et seriøst firma, de som skulle slipe veiva de
bjornar-a Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 bilen ser ikke så verst ut egentlig. Jeg leverte veiva til et firma her jeg bo. og han hadde ett innbrudd kort tid etter. så han leverte en ana veiv og trodde den var min. det gikk nesten 1 år før den kom tilbake da jeg klarte og si det ikke hastet. og da den kom tilbake så jeg jo at det var feil veiv. men jeg syntes det er litt rart at de stjeler en veiv med bank. så håper han får tak i en veiv nå snart etter mye frustasjon og mas :-/
-Erik- Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Morsomt med touring og S50! Her må det følges med klart det koster å være nøye, men lønner seg nok i lengden
bjornar-a Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 ja håper jeg ender opp med en drift sikker bil. er jo ikke enormt med krefter i forhold til hva andre kjører. så ser for meg at standard 325 bakstilling burde holde?
bjornar-a Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 Liten oppdatering. jeg var så heldig og fikk en 325 IX som var polsk og vraket for mange år siden. tenkte at det var kjekt og bruke diff fra den da det er sperre og alt orginalt. men nei da. var bytta til liten åpen diff på den. så da er jeg på leiting etter stor diff igjen Noen som har ?
Pedi Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Mye flott arbeid her. Men skal virkelig ventilene på S50 ha så stor slipt anleggsflate?? Virket litt mye spør du meg... Men jeg vet heller ikke hva specs/toleranse er på S50 da, det virket generelt mye slipt bare...
Larsgunnar Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Ser ut som det er tatt back-cut på ventilene. Kan bli et moro prosjekt dette, skal følge med!
bjornar-a Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 Mye flott arbeid her. Men skal virkelig ventilene på S50 ha så stor slipt anleggsflate?? Virket litt mye spør du meg... Men jeg vet heller ikke hva specs/toleranse er på S50 da, det virket generelt mye slipt bare... ventilene er ikke slipt så mye som det ser ut som slipte først 30 grader. så slipte vi 45 grader på toppen etterpå for og få bedre flow. men eksosventilene hadde alle rede den 45 graderen så ble bare sånn på innsugs siden.
Pedi Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Ja, jeg ser jo at det er to forskjellige kutt. Men det såg ut som at det var slipt litt mye ned mot tallerken-kanten. Det skal jo være litt "gods" igjen før kant på tallerken for avledning av varme for å unngå feks brenning av ventil. Men for all del, S-motoren har jo alltid vært et smykke at et design - med toleranser maxet langt ut mot grensene til galskap. Så de har gjerne valgt å gå for at spylinga kjøler godt nok selv om tallerken-kanten er minimal...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå