Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gjort litt jobb igjen. bunnpanne er sveist om og traversen er påbegynt modifisert.

det man ikke kan må man lære seg. så da lærte jeg meg og sveise aluminium :-)

her har jeg fjernet kanten. det som gjenstår er og forsterke den litt og lage innfesting til stabbstag.

8ppv5qz8cf7gkai4wpzm.jpg

Kappet ut en del alu. men ble kappet ut litt mere etter bilde ble tatt.

bqcjy3q6yw85vgk5p1a2.jpg

truaxcr5xavggt3901kg.jpg

r596drb0d28hbx6sr8kj.jpg

når jeg var ferdig med første forsøk fant jeg fant pennetrant og sprayet den full innvendig.

tvob5p2qynl4lfr0815u.jpg

Men det var jo selvsakt ikke tett på første forsøk :-P

kiiirysyoqnadng4c9me.jpg

så da slipte jeg ned sveisene og gikk over alle sømmene igjen. tok pennetrant testen igjen og da var det bare noen små punkt. kommer ikke til og svette en gang. komm med ut rundt tappe pluggen.

Ferdig ressultat:

8che80b582kd78ni0lz7.jpg

tta8z57le9rnrz0isoy1.jpg

det som står for tur nå er og skru den på motoren og modifisere innfestingen av BFK.

når det er gort må traversen ut igjen for og ordnes ferdig.

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

en liten uppdate:

Eer snart i mål med pedal moddifiseringen og innfestinga av BFK. bunnpanna er montert.

En siste tinn innvendig:

99geoff1v17l1ffg0wax.jpg

klar for og senkes på plass:

yzydn1hmia2vd65h565u.jpg

orginalt:

fl1ge2axsmui1ptbtfmx.jpg

org VS o2 BFK:

7c55sxvtrt3ntbx9ycin.jpg

moddifisering av pedal settet:

har borret ut hele innfestinga får og få flyttet den nokk.

7hxcv6xwsyfqo2quvq55.jpg

2vzup8flvmkzbl0trozs.jpg

o57tty52tg3hf00tfktz.jpg

Laget ny festeplate:

70x2i5w1xu77gaojet1d.jpg

7kjwwcfw8d273aklulwr.jpg

Kappet ut og sveiste inn ny innfesting i kasosseriet:

of8n735g8jy318bu6khh.jpg

x0al7tmz0qucbfulmi9i.jpg

atbcgjzfj5rqpq8ng0wa.jpg

bfk på plass:

57hp76e0f1yxm3604v16.jpg

drit flaks med hvor bra det passer :-)

g5oe178exq8dlsb6sqe1.jpg

Mellomakslingen er bestilt og ha begynt og se litt på traversen. innfestingen av stabbstaget og forsterkning av travers. men vill ta litt tid da jeg ikke har løftebokk og stå på over lengere tid. men går frammover :-)

Skrevet

da er det snart på tide og skru litt igjen :-)

Mellom aksling fra 324TD ligger i bilen.

omprogramet hjerne, Uten EWS og med chip ( Ca 10 hk) ligger klar for henting på posten.

har laget meg en liten ide på hvordan traversen må bli. innfesting til stabstag må laget og jeg må forsikre meg om at eksosen vill gå klar.

skal også gjøre et forsøk med og lage forsterkninger rundt innfesting av motor fester.

Skrevet

da er det gjort litt smått her :-) traversen er forhåpentligvis ferdig. montert men ikke skrudd på stab staget og motoren håper jeg at passer nedi nå.

bremserør er kappet og tilkoblet.

Fjerner ABS og Airbag. ble noen kg tilsammen det :-)

mye kabler i alle fall.

tenkte med meg selv at de orginale festene til stab staget ikke trengs lengere. Så da kappet jeg de av og sveiset de på med et mellom stykke på andre siden:

ugivioionzmfkrcyir23.jpg

rv97xuxer2l21y6hmnp3.jpg

jxae6yv3l65gatrp8bwa.jpg

skrudde den på motoren for og se klaring til eksos. ble trangt :

2ruhh268rzjrlgl6yyxh.jpg

Så da lagde jeg litt pass der :

e8wvd00ahavh35pmwv1n.jpg

vr9flwioxccel6vl0yfn.jpg

datjps11ix1t3koaz6gm.jpg

Men hvordan skal jeg gjøre det meg varmtvannet til varmeaparatet?

2ge7h6c0jxehdvj6b46k.jpg

nv3ko7nbca2y9r51yi3v.jpg

Ble litt ledninger til overs etter fjerning ab ABS og Airbag:

imyx9m0akb3l6p5f9ns1.jpg

Ferdig bremserør:

oj3yv14g3lfczij2wnuu.jpg

6avnsepmvtdwf9vn2t9m.jpg

Ble akkurat plass til bremseveske beholderen:-)

ko5o2acr19ou83iq80x0.jpg

Skrevet
Vann inn til kupeen: du kan skru av den øverste og snu den, er et spor du må slipe ned bare, så kan du jo også kutte den litt, om du må

takker for svar :-) var redd den ville gå inn i den svarte under. men da får jeg prøve det :-)

Mye bra arbeid her, må følge med videre :)

takk for det :-)

Skrevet

her såvidt begybt på det elektriske. og fikk ordnet opp i kjølevans røret.

e36 kontakt VS e30 kontakt

vg2edadylhf7gtd15g9h.jpg

e30 324td VS 316

7w15mmig8oi7t48xxoj0.jpg

kjølevans røret:

hddoshyww5wnsxehz5j2.jpg

6928dinxjzt3kvorqhn6.jpg

y8wkb39o1r1hpsipl0s1.jpg

i morgen blir det mere kobling og finne framm gear kasse travers og litt diverse :-)

Skrevet
Følger med i stillhet, gleder meg til å se den ferdig. :-)

+1

Det gjør jeg og :-) godt dere liker arbeidet :-)

se der ja, da ble det ordnings :)

godt man har noen her som veit hva som må til :-)

Jeg fikk ikek gjort så mye i går da jeg brukte mesteparten av dagen på Gatebil on ice. men fikk koblet det elektriske.

2e4hwlowxjqfcv2c8ibc.jpg

h7w0c5zn7nrcwu4nhidj.jpg

xjj7irmdkcntqo5e9iks.jpg

86h2rzf6q98bp9p6fyhy.jpg

på koblings sjema sto det at start signal fra tenningslåsen kom på pinne 6 og skulle inn på pinne 18. men pinne 18 fra e30'n var også noe tennings greier. og har lest flere som har hatt problem med at den har begynt og kjinne på hakk 2 og ikke 3. så også at på det forigje skjemaet sto det at 18 skulle på 18. jeg gjorde da et forsjøk på og koble 18 mot 18. kjinner den på hakk 2 så bytter jeg bare til det som står i koblings skjemaet :-)

Skrevet

Endelig er motoren senket på plass for første gang :-)

senket den ned uten gear og syntes det var trangt nokk.

Ble lite bilder i kampens hete. men her er de jeg tok :-)

Motorfestene: snudde de på den måten att mottoren kom lengst mulig bakover. for var dårlig plass til traversen.

670qrp1j3h11zmwlf9ak.jpg

bulder unner:

zlwf55seoe9q1fsoav2d.jpg

0aoe9zy556bj11rx87ce.jpg

Ett lite ett fra mottor rommet.

cn2akwht7g724vnaggfo.jpg

Gear overføringen er kortet inn 7 cm. og passet da perfekt :-)

vymxdkax0si81fiaaii1.jpg

er virkelig gøy og sveise aluminium når man får det til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...