Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan står motoren din i bilen? hvilke motorputer bruker du? jeg har 535 motor buter og de er snudd så motoren står så langt bak som mulig. er snakk om hvertfall 5mm lengere bak en og ha den i senter. før jeg kappet røret litt første gang så fikk jeg ikke på innsuget. det gikk 5mm inn i innsuget, hvis du skjønner? og jeg vill ikke si at skjøten er inne i bilen. for rørene stikker ut og slangen er tredd godt inn i bilen for og gjøre det enklere og skru til slangeklemmene. tror jeg må sveise om innsuget en del for og få plass til det som det var orginalt. men veldig usikker enda :-P

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Jeg har S50B32 labber med M20 puter, og min står minst like langt bak som din. Har tråd på over 200 sider du kan sjekke litt der ;-)

Skrevet
Jeg kappa kanskje 1cm av overste røret og sveisa om noen få mm på innsuget. Alt er bedre enn å ha den vannslange skøyten inni bilen i hvert fall. Det er det jeg vil kalle for en jallaløsning :-)

Du har lite lyst til å ha så vondt som du kommer til å få om de spretter av med vann på over 100 grader.

Dette kan jeg skrive under på at er ubehagelig.

Hadde selv et av rørene som sprakk, og ikke kunne jeg stoppe umiddelbart heller.

Skrevet

Gromt prosjekt! Gamlebilen min detta, hadde den 2010-2011 og lakkerte alt utenom tak og dører over list ;) Når satser du på første kjøring til sommeren? Vært Morro og sett den in action ;)

Skrevet
Gromt prosjekt! Gamlebilen min detta, hadde den 2010-2011 og lakkerte alt utenom tak og dører over list ;) Når satser du på første kjøring til sommeren? Vært Morro og sett den in action ;)

så gøy da :-) den erganske bra utvendig. men litt kjeks under bare :-) tør ikke sette noen dato for når jeg er ferdig enda. men håper på og prøve den første delen av sommeren da :-) men tiden flyr og mye som på tilpases og fikses. så kan ta tid og. var det du som bygde den om til 318 is på da eller ? :-)

Skrevet
Jeg kappa kanskje 1cm av overste røret og sveisa om noen få mm på innsuget. Alt er bedre enn å ha den vannslange skøyten inni bilen i hvert fall. Det er det jeg vil kalle for en jallaløsning :-)

Du har lite lyst til å ha så vondt som du kommer til å få om de spretter av med vann på over 100 grader.

Dette kan jeg skrive under på at er ubehagelig.

Hadde selv et av rørene som sprakk, og ikke kunne jeg stoppe umiddelbart heller.

får tro og håpe jeg slipper dette da :-)

Skrevet

så gøy da :-) den erganske bra utvendig. men litt kjeks under bare :-) tør ikke sette noen dato for når jeg er ferdig enda. men håper på og prøve den første delen av sommeren da :-) men tiden flyr og mye som på tilpases og fikses. så kan ta tid og. var det du som bygde den om til 318 is på da eller ? :-)

Okay :) Nei, er vel mye som skal gjøres og ser ut til og være bra arbeid du gjør :) Får følge med her så ser jeg jo når det nærmer seg ;) Nei, jeg henta den i Skien og det skulle visstnok være en mekaniker på SSP som hadde bygd den om.. Om det var tilfelle eller ei veit ikke jeg, men morsom bil var det ;)

Skrevet

ja stemmer :-) var en artig bil med is ja. kjørte den litt før jeg tok ut motoren. men motoren som han mekkanikeren satte inn gikk til helvette for nesten 2 år siden. så ble satt inn en annen en :-)

fikk også gjort litt i dag. men ikke mye. er 10- ute og jeg har ikke garage og stå i om dagen :-P

jdap25880r1dzc0bstrj.jpg

xr35g2b0ehms6pl5jb0i.jpg

Skrevet

i dag ha jeg kjinne oljetrykk og alt ser bra ut :-) men må finne ut av hvilken ledning som går til starteren og hvilken som kommer fra tennings låsen. for ingen ting stemmer. i følge skjema. så skal pin n6 brukses. ( Noe jeg ikke gjorde) på pinne 6 i e30 stikket får den strøm konstant på hakk 2. altså starteren vill gå hele tiden. jeg koblet 18 på 18. noe som stemte med type ledning og de andre skjemaene til e30. men her får jeg ikke spenning i det heletatt. så noe feilsøking må til. Ellers er jeg kjmpefornøyd med og ha oljetrykk et i orden. og motoren snur fint uten problemer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...