bjornar-a Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 det passer ikke det skjemaet jeg bruker:-P er noe feil med start opplegget
tommyheimberg Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Bruker du for cab og touring?, når du slår tenninga på hakk to begynner starteren og gå??
tommyheimberg Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Såg det nå, ta den grove svarte og grønne som egentlig skal kobles sammen med 18 og ikke 6.. 18 skal på 18 på begge kontaktene:-)..
bjornar-a Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 var sånn jeg koblet det i første omgang ( HAr ikke gjort noe med det enda) nr6 som det skal på i følge sjemaet gir strøm på hakk 2. men må man ha hjernen i for og kjinne? for setter jeg målepinnen på startern og på pinne 18 i motor kontakten har jeg ikke kontakt og pinne 18 i bilen gir ikke spenning på hakk 3. men vill tror det er noe galt med noe annet en koblinga der
tommyheimberg Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Er ikke sikker på det med hjernen, men trodde kanskje det.. Men jeg tok vekk 6 helt og tok 18 i bilstikket på 18 i mottorstikket, de stemte med tykkelse og farger:-), min blei helt bra etter det:-), føre når jeg følgte skjemaet kjinna det så fort jeg vridde på tenninga:-p
bjornar-a Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 ja men da før jeg prøve det i morgen takk takk
bjornar-a Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Hadde en liten økt i dag. Fikk senket ned motor og gear 15cm, delt de litt så jeg fikk på skjoldet mellom gear og motor:-) Feilsøkte litt på det elektriske til start og. Prøvde med hjernen i og det hjalp ikke, men lurte på hvorfor jeg ikke fikk målt direkte fra pinn 18 i motor kontakten og til tilkoblingen på stateren. Så begynte og dra litt i noen ledninger og fant da ut at det sitter ett rele som må trekkes før man får låv og starte bilen. Men hva skal til for att dette releet trekkes? Jeg prøvde og skjønne hvorfor oljetrykks måleren ikke viser noe. Men det fant jeg ikke ut av, litt rart da den er helt ny. Bensinpumpa har jeg byttet i dag til en 255l pumpe. i tank pumpe. Så bensintilførselen er så godt som ferdig Oljekjøleren ferdig på plass, med gob plaa til vifte bak: Releet jeg lurer på: Bensinpumpe ombygging: Bensinrøra på motoren bøyde jeg bare ut så det ble enlere med tilførselen av bensin: Får og senke motoren gorde jeg det enkelt så det var greit og heise bilen opp og ned gjengestang og mutter gjør susen når motoren bare skal litt ned. måtte ha den ned for og komme til boltene på gear kassa. så i morgen blir det og finne bolter til og skru fast gear kassa. (Mangler 2) skru på slavesylinger og legge opp rør til den. koble til bensin pumpa og hadde vært velig morro og sett om den startet da men er ikke sikekrt jeg kommer så langt i morgen men om noen kunne hjulpet meg med relet så hadde det vært flott må vite det får og få startet. hvis ikke må jeg koble forbi. jeg har ikke nivåføler på olja. ken releet være der for og hingre start ute olje?
SSM Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Løsningen på start problemet ditt: Ta ut dette releet Klipp denne ledningen
bjornar-a Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 må skjøyte de sammen og ikke sant ? tusen takk
SSM Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Nope, ta ut releet og klipp den ledningen Og prøv da, mener det bare var det som skulle til.
bjornar-a Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 det hjalp ikke, så jeg klipte begge og skjøytet de sammen nå fungerer det
bjornar-a Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 En uppdate etter dagen i dag Gear kassa er skrudd fast ( Manglet noen bolter i går). koblet vekk det relet som hindret start. Funnet fram slavesylinger til clutsh. Montert den, lagt opp rør og luftet systemet. montert kjølevifte på radiatoren. og til slutt START!! den startet fort og hørtes ganse bra ut. bortsett fra en HØY vinelyd som var der da jeg kjinnet og. men ble mye høyere da den var startet. ( Trodde først det var fra starteren) men den skal jo slippe når den er startet. er fra bakkant på motoren. gansje gearkassa. er lyden av et tørt slitent lager. får håpe det er starteren som ikke trekker seg tilbake Ble nesten litt liten den 14" vifta. god plass til oljekjøleren og
bjornar-a Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 hei den står der den gjør orginalt har skrudd litt i dag og. den lyden jeg ikke likte var starteren. løsnent litt på den ene bolte og prøvde da. lyden var borte og alt vell mitt neste problem nå er at jeg ikke har bra nokk clutsh. altså pumpa klarer ikke og lage nåkk trykk. og det kan være noen ting. slavesylingeren er fra e36 320. og pumpa er fra orginalt. altså 316. ikke sikker på om dette er bra nokk. har luftet i flere timer i dag. pedalen er ganske så hard. og er 100% sikker på at det ikke er luft i systemet
bjornar-a Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 ser på etk at slavesylinderen til 320 som jeg har brukt er 20.64mm og m3 er 22mm. så der er en feil i alle fall. men står ingen tall på hoved sylinder så veldig usikker på den. noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå