bmw-520i Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 som emne sier vil motoren ta ska av det når den ligger på 75 -90 grader ?
Pesslaad Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Kjører du uten termostat så vil motoren din gå for kaldt. Er plaget men min termostat nu med at den står alt for mye åpen, så i 80 sonen så ligger motortemperaturen på 50 grader ca, mens i bykjøring så har den normal temperatur. Så det er nok lurest å kjøre med termostat slik at motoren får driftstemperatur. Men om motoren vil ta skade av det vet jeg ikke.
ProjectE39 Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Den vil sote mer enn normalt på grunn av mindre effektiv forbrenning. Ellers vil det ikke være store forskjellen.
TurboLag Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 vil bruke mer drivstoff, men ellers er det greit..
Sturmtiger Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 De koster ikke rare greiene å få kjøpt heller.
TurboLag Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 De koster ikke rare greiene å få kjøpt heller. Godt poeng!
Kjell Z3 Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Du får mye større slitasje på motor ved å kjøre uten termostat, vannet strømmer hele tiden og den bruker laaaang tid å få litt varme.
bmw-520i Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 De koster ikke rare greiene å få kjøpt heller. fy det var bra du sa det ikke var dyrt eller så hadde jeg ikke vist det .
bmw-520i Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Du får mye større slitasje på motor ved å kjøre uten termostat, vannet strømmer hele tiden og den bruker laaaang tid å få litt varme. når du sier slitasje hvordan da? kan du forklare litt.
-Erik- Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Er det snakk om en banebil eller bruksbil? Hvis bruksbil, tenker du også kjøre slik på vinteren?
bmw-520i Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Er det snakk om en banebil eller bruksbil? Hvis bruksbil, tenker du også kjøre slik på vinteren? blir nok å sette i termostat når minus gradene kommer.(88)
Sturmtiger Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Bedre å sette den inn nå, vi er jo nesten i Oktober allerede. Bilen bruker mye mer bensin uten termostaten, veldig mye mer. Tror jeg brukte 10min med å skifte termo'en på E36 325'en.
TurboLag Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 ingenting å tape på å sette inn termostat.. noen sinne egentlig..
Azeton Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Kjør uten. blir ikke veldig varmt inni bilen men
Espen02E30 Skrevet September 26, 2012 Skrevet September 26, 2012 Det blir liksom å spare seg til fant det her da Motor slites så klart mye mer når man bruker sikker 2-3 ganger så lang tid på å få driftsvarm motor. Tykk olje og større klaringer i motor osv I tilegg har man store temperatur forskjeller/svingninger som ikke bra. Diesel motorer får masse sot i oljen som til slutt kan brukes som slipepasta, nesten Hvorfor ikke bare bytte? Er jo på mange motorer like enkelt som å bytte til vinterdekk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå