Bimmerson325 Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Hei. Har et problem med tomgangen, KUN da motoren er varm. Nor motor er kald er tomgangen helt fin, men da temperaturen stiger opp på Driftstemp, og jeg setter bilen i fri å går på tomgange detter turtallet helt til 0 omtrent før det høres ut som den suger etter luft å klarer å harke seg opp ijenn å sånn holder den på. Jeg har koblet ut lmm da den er slik å det er samme resultat så tror ikke det er denne. I Noen som har hatt det samme problemet med m50b25 før? Lurte litt på toppakning siden den røyker en del da jeg starter å eksosen er fuktig (mulig kondens) men da jeg kjører en tur å får motoren godt varm er eksosen tørr å ingen hvitrøyk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Hadde samme problemet da lambdasonde var defekt. Jaging på tomgang ved varm motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerson325 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Ja har tenkt tanken på denne også. Noen som har peil på om det er 1 eller 2 på vanosmotoren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Ja har tenkt tanken på denne også. Noen som har peil på om det er 1 eller 2 på vanosmotoren ? Er bare en lambda på m50b25tu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerson325 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Ja har tenkt tanken på denne også. Noen som har peil på om det er 1 eller 2 på vanosmotoren ? Er bare en lambda på m50b25tu M50b25tu? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerson325 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Er lambda på 325i lik 316? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Ja har tenkt tanken på denne også. Noen som har peil på om det er 1 eller 2 på vanosmotoren ? Er bare en lambda på m50b25tu M50b25tu? m50b25tu=m50b25 med enkel vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerson325 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Så det vil si jeg har enkel vanos? og en lambdasonde? det er snakk om en 325i 94mod E36. vet det er vanos på denne. peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Du har enkelvanos ja, jeg hadde også noe av det samme problemet på min, har du sjekket filteret? Eller så tror jeg lambasensoren din er gåen, hva skjer hvis du ruser den litt når den er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerson325 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Du har enkelvanos ja, jeg hadde også noe av det samme problemet på min, har du sjekket filteret? Eller så tror jeg lambasensoren din er gåen, hva skjer hvis du ruser den litt når den er varm? Tror filteret et på tide å bytte. dette er et sportsfilter. da jeg ruser er den helt fin. kan også sette den i gir å slippe clutch, da går den fint også da jeg kjører. men med en gang jeg stopper å setter i fri, på tomgang, begynner den å nesten dø ut, suger etter luft å jobber seg opp ijenn før den detter i bunn ijenn. sånn holder den på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerson325 Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Du har enkelvanos ja, jeg hadde også noe av det samme problemet på min, har du sjekket filteret? Eller så tror jeg lambasensoren din er gåen, hva skjer hvis du ruser den litt når den er varm? Prøvde uten filter også, den var lik. Tror jeg setter en fing på lambda.. Fikk tak i en fra 316 igår, får se om denne er lik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå